Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony tillkännager de första Blu-ray-filmerna

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-05 22:52

Sommaren 2006
http://biz.yahoo.com/prnews/060104/law066.html?.v=41
Kommer man att se någon märkbar kvalitetsskillnad med en CRT-TV? Intel-Macar med Blu-ray nästa?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 04:59

Coolt! Tror någon på BluRay i Powerbooksen som kanske kommer?

Men och.. Det skulle förvåna mig stort om du ser någon skillnad alls på en vanlig TV (en vanlig TV har svårt att komma upp i maximal DVD upplösning). På en Dators CRT så skulle bilden bli väldigt mycket bättre, om du nu har stor CRT nog att uppleva förbättringen.

Oj, ja hur blir det nu? Ska man behöva ha både en Blu-Rayspelare och en HD-DVDspelare? Känns lite jobbigt!

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 22:09

Jag såg nyligen en HD-skärm -1080i - spela upp en HD-video. Fantastisk bildkvalité!

Kolla in den på Lars Bengtssons Video på S:t Eriksplan i Stockholm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-07 17:50

Efter att ha tittat på Apples HD content så säger jag bara - JAG VILL HA DETTA NU!!!!

Men visst är det tyvärr så att en av dagens CRT-TV's inte kommer se SÅ stor skillnad, tyvärr.

"Blu-ray is supported by more than 160 leading hardware and software manufacturers, including the leading innovators in the CE and IT industries."
Verkar också lovande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-08 12:46

Jo, de börjar komma, men en äkta 1080-skärm ligger på kanske 30-40 000 kr, där en vanliga "what-ever" ligger på under 10 000 kr. Till det hör att många "HD READY" skärmar kan ha så taskig upplösning som 854x480 - det är nästan sämre än dagens Widescreen CRT's!!!

HD READY betyder bara att den kan ta emot signalen, eller hur är det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-08 13:01

Det är en ganska luddig förklaring på HD ready, men jag tror det betyder att den är framtidssäker för sändings av HD material från olika enheter typ. Kvalitén har inte med saken att göra.

Lite halvdum certifiering, man borde införa en kvalitétscert också.

Sony tror jag skriver "TRUE 1080 HD" eller "TRUE 720P HD" på sina skärmar nu, det är bra, det är så man vill ha det.

1
Bevaka tråden