Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man hitta webbfont Georgia gratis efter IE gick upp i rök?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-06 17:51

Jag vet inte vad som hände, men mitt Georgia har plötsligt slutat att fungera. Först låtsades det som att det fanns i alla fall, men avbildade istället nåt fullständigt horribelt darrigt snitt där det skulle vara Georgia. (kopierade man in det i ett textdokument såå stod det att det fortfarande var Georgia)

Då raderade jag det, installerade om det i Typsnittsboken. Fungerade kort,, men vid nästa omstart var det borta igen.

Testade att installera det i min typsnittshanterare Font Reserve istälet, men där giick det inte ens att aktivera.

Nu skippar den Georgia och hoppar till Verdana istället.

Kan någon råda bot på detta, eller vet var man hittar Georgia nu när MS avvecklat Imploder och tagit bort sina webbsnitt för mac på sin sida?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-06 21:25

Första resultatposten vid en sökning:
http://simplythebest.net/fonts/fonts/georgia.html

Ursprungligen av ReSign:

Jag vet inte vad som hände, men mitt Georgia har plötsligt slutat att fungera. Först låtsades det som att det fanns i alla fall, men avbildade istället nåt fullständigt horribelt darrigt snitt där det skulle vara Georgia. (kopierade man in det i ett textdokument såå stod det att det fortfarande var Georgia)

Då raderade jag det, installerade om det i Typsnittsboken. Fungerade kort,, men vid nästa omstart var det borta igen.

Testade att installera det i min typsnittshanterare Font Reserve istälet, men där giick det inte ens att aktivera.

Nu skippar den Georgia och hoppar till Verdana istället.

Kan någon råda bot på detta, eller vet var man hittar Georgia nu när MS avvecklat Imploder och tagit bort sina webbsnitt för mac på sin sida?

En snabb vända på Google gav: Ett ställe där Georgia till Mac går att ladda ner

(Observera att jag inte provat att installera det, så jag kan inte garantera nåt). Den här artikeln kan vara värd att läsa (som observerat samma sak som du verkar ha gjort).

Edit: Tvåan är den första förloraren, damn it

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 12:05

Jag är ju en riktig kratta på stavning ser jag. Jaja, man fattar ju ändå...

Jo, jag såg det Georgia, men det var från 98, och jag hade ingen framgång med det. Om det berodde på min dator, eller på typsnittet vet jag inte. Nåja - just nu verkar allt lungt i alla fall. Installerade ett från flickvännens Tiger.

Väldigt konstigt fenomen dock - särskilt det med darrtypsnittet.

Tack för ansträngningen - båda är vinnare!

Dags att städa fontcachen månne?

Exempel på trådar där detta diskuterats.
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=81302
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87746

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 21:51

Tack - det var intressant läsning. Kommer nog tillbaks till det om det behövs. Visste inte att det fanns nåt sånt som fontcahe.

Att typsnitt kan förstöra mycket har jag dock fattat sen gammalt.

1
Bevaka tråden