Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Bluetooth, T610, iSync...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 10:19

Jag har precis börjat använda mig av iCal och synka det med min T610 via Bluetooth (D-Link DBT-120) och iSync.

Min plan var också att med hjälp av mobiltelefonen synka iCal i datorn på jobbet (Power Mac G5 1.8 GHz, Mac OS 10.4.3) med iCal i datorn hemma (PowerBook G4 667 MHz, Mac OS 10.4.3). Jag använder samma Bluetooth-adapter (DBT-120) till båda datorerna.

Problemet är att det verkar uppstå någon form av identitetskonflikt i telefonen när jag lägger till enheterna med hjälp av Apples Bluetooth Inställningsassistent. T610:an tror att de två datorerna är en och samma. Detta gör att jag varje gång måste ta bort telefonen i Bluetooth-inställningarna och lägga till den igen för att kunna synka med iSync.

Vad är felet? Jag trodde att Bluetooth-identiteten tillhörde datorn och inte adaptern (jag har alltså en (1) DBT-120 som jag tar med mig till jobbet och tillbaka hem igen). Vad jag vet har jag inte gjort någon firmware-uppdatering på adaptern, kan det vara något?

Tacksam för tips och svar!

Ett förslag
Det verkar som du har samma namn på dina datorer
Kolla i äppelmenyn /Om den här datorn/mer info, Då får du upp ett fönster
och fönstrets namn är din dators namn

  • Oregistrerad
  • 2006-01-06 17:28

Nej, det är inte samma namn på datorerna.

Problemet verkar tyvärr vara att identitetskonflikten ligger i själva BT-adaptern. Telefonen känner inte av att den är kopplad till två olika datorer utan tror att det är en och samma dator, i och med att jag använder samma adapter. Den enda lösningen är att köpa ytterligare en BT-adapter, eller synka mina två iCal via .Mac.

1
Bevaka tråden