Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Apple smartphone

Tråden skapades och har fått 347 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag satt på ett plan mellan Singapore och Los Angeles igår (16 timmar non-stop!) och hamnade brevid en finansanalytiker som jobbar med Taiwanesiska IT-företag. Han har ofta tillgång till information innan vi i macsvängen får reda på saker enligt honom själv iallafall.

Hursomhelst nämnde han en Taiwanesisk mobiltelefontillverkare som fått en jätteorder på Smartphones från Apple. Inga specifikationer nämndes men han förutsatte att det blir en vidareutveckling av iPod-konceptet och att den använder NAND minnen som Apple har nästan monopol på just nu. Det är inte frågan om en Motorola ROKR utan en ren Apple mobil.

När den lanseras etc visste han inte ännu men jag har hans epostadress

Ta det som vilket rykte som helst - men den här killen verkade inte vara typen som ljuger ihop grejer.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-05 16:42

Du glömde den klassiska...
Kom ihåg var ni läste det först!

Yes!!

Och jag som precis har köpt mig en Nokia N70 smartphone :-/
Släpper apple en vettig smartphone så lär jag "switcha" till den.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-05 16:44

Om det stämmer: Yeeeehaa! Äntligen!! :D:D

Ursprungligen av Björnström:

Ta det som vilket rykte som helst - men den här killen verkade inte vara typen som ljuger ihop grejer.

Den har man ju hört förr. Och nästan alltid visar det sig vara just den typen som ljuger ihop grejer.

Vore onekligen en intressant pryl! Hoppas en sådan lanseras lagom tills min snorlångsamma T630 går i graven.

  • Medlem
  • 2006-01-05 16:57

Det ÄR bra med telefon och mp3-spelare i ett, förutsatt att det funkar bra. Kanske har Apple insett det efter Sony Ericssons Walkman?

Ursprungligen av stfm:

Det ÄR bra med telefon och mp3-spelare i ett, förutsatt att det funkar bra. Kanske har Apple insett det efter Sony Ericssons Walkman?

Personligen så var det SonyEricssons Walkman-koncept som fick mig att byta till Nokia. iPod Nano kompleterar min N70 jäkligt bra, keep it simple.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 17:01

iCoolt!

låter hur coolt som helst! vad tror ni skulle vara det passande namnet? iPhone är väl upptaget gissar jag..

Ursprungligen av Rytterfalk:

iPhone är väl upptaget gissar jag..

Upptaget och upptaget - Apple har rättigheterna sedan länge...

Jag tror inte det släpps någon smartphone ifrån Apple!

Martin. Alla ser trovärdiga ut efter ett par glas whisky.:p

När man läser att folk tror på sånt här blir i alla fall inte jag förvånad att folk blir lurade på blocket...
"Ja men han lät ju så trovärdig..."

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-05 17:58

Samtidigt vill man ju tro på det som sagt !
Det ger ju livet spännande att leva !
Vi behöver höra sånt och det blir sant !
Det är ju det perfekta livet som man vill leva i

Den som lever får se...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-05 18:17

Blir det en telefon med iPod-funktionalitet eller en iPod med telefonfunktion...?

Personligen har jag aldrig riktigt förstått vitsen med att bygga in allt man kan i samma låda, men visst vore det coolt som tusan om det kom en iPhone (sic!) - även om jag inte direkt skulle stå först i köpkön.

Ursprungligen av macce:

Blir det en telefon med iPod-funktionalitet eller en iPod med telefonfunktion...?

hm.... iPod med telefonfunktion. Undras just om dom ersätter klickwheelet med en fingerskiva.

Värt att nämna i sammanhanget är väl att samma info även kommit från andra håll, bl a uttalade sig Motorolas CEO Ed Zander om det.

edit: lade till första bästa länk jag hittade om det

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2006-09-29 15:44
Ursprungligen av David Slättne:

Undras just om dom ersätter klickwheelet med en fingerskiva.

Då skulle jag köpa utan tvekan. Stentufft ju.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-29 15:53

Precish.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-06 10:05

Jag gissar att det blir en ny variant på iPod Shuffle som man kan ansluta till olika telefoner via USB för att kunna utnyttja telefonens display. Låtarna ligger kvar på IPod:en och hörlurarna ansluts till den.

Motorolas telefoner ligger väl närmast till hands eftersom de har USB-port och Apple har ett samarbete med dem sedan tidigare.

Ska vi gissa att den fästs mot baksidan på telefonen med en magnet?

Ursprungligen av Macus:

Jag gissar att det blir en ny variant på iPod Shuffle som man kan ansluta till olika telefoner via USB för att kunna utnyttja telefonens display. Låtarna ligger kvar på IPod:en och hörlurarna ansluts till den.

Motorolas telefoner ligger väl närmast till hands eftersom de har USB-port och Apple har ett samarbete med dem sedan tidigare.

Ska vi gissa att den fästs mot baksidan på telefonen med en magnet?

Det var ett ganska kortlivat samarbete med tanke på att Motorola nu skapat sin egen musiktjänst som de försöker sälja in hos operatörerna...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-06 10:20

Eller varför inte en vikbar telefon liknande SonyEricssons P990-modell, men med klickhjulet på utsidan och knappsatsen på insidan.

oavsett vad man har för behov tror jag att det är viktigt att apple garderar sig med en smartphone. tror det är många som inte vill ha en telefon och en mp3-spelare - utan vill helst ha det i samma pryl.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-06 14:03

Det viktiga är väl att man slipper koppla upp sig mot sin operatör så fort man skall lyssna på lite musik. Annars så föredrar jag att ha telefonen och musikspelaren separerade som idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-06 14:36

Hoppas verkligen på en mobil från Apple. Är detta sant så kommer jag äntligen att pensionera min gamla trotjänare.

[CENTER]

[/CENTER]

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-01-07 13:38

Hoppas, hoppas att det är sant. Jag har längtat och väntat i flera år nu på en Apple-telefon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-07 13:52

Årets " One more thing " ...

Är detta anledningen till att Apple pumpat ut iPod till OnOff, Giganten, Siba och Expert mm?

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2006-01-07 18:04

Ja, blir det en smartphone kanske alla gamla Newton-fans blir glada oxå. Jag är påv äg och pensionera min gamla Palm m505. Funderar på de nya Tre som kommer till våren. Men Apples produkter krossar ju allt, så då får man allt vänta... (som vanligt) haha

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 23:50

Jag antar att vi befinner hos här just nu:

Citat:

An obscure component manufacturer somewhere in the Pacific Rim announces a major order for some bleeding-edge piece of technology that could conceivably become part of an expensive, digital-lifestyle-enhancing nerd toy.

http://www.misterbg.org/AppleProductCycle/

Bevaka tråden