Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa musen?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 21:51

OK, missförstå inte nu!
Har använt MS trådlösa tangentbord (Elite Keyboard) och mus (Intellimouse) för ett par år sedan. Har varit klart nöjd men nu verkar musen tröttna. Vänsterknappen tar inte alltid. Spelglada vänner säger att MS möss är bekväma men inte hänger med särskillt länge. Uppskattar finesser och tysst behagligt svar från tangenterna.

Söker hjälp med tips och synpunkter på trådlösa alternativ. Logitec? ...

Logitech mx1000. Say no more..

Jag har haft mycket goda erfarenheter av MS-möss, *utom* just en trådlös. Men den kan ha varit ett måndagsexemplar... Den som Johan nämner har jag sett andra rekommendera också har jag för mig.

Logitech G7 om det ska va trådlöst (dyr)
Annars sladdbunden mycket billigare, MX 510 eller bättre

Jag föredrar styrkula/rullboll typ Logitech Cordless TrackMan FX men jag tror inte att den tillverkas längre. Efterföljaren bör vara Cordless TrackMan Optical.

Mats

Intellimouse 3.0, helt klart.
Har haft min nu i tre år och den har aldrig strulat.
Kan dock tänka mig att dom är svåra att få tag på.

Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse rekommenderas av mig. Så här ser den ut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-03 13:09

Logitech mx900 fungerar superbra. Den har den bluetooth så jag slipper ha adapter till min powerbook. Har haft den i 2 år och använt den både till windows och osx.

Vet inte om det går att köpa logitechs bluetooth möss separat numera mx900 såldes endast tillsammans med tangentbord når jag köpte den.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 02:24

Tackar för synpunkter.
Har tittat lite påbord och möss nu. G7 verkar inte vara anpassad till mac och inte heller Logitechs nyare tangentbord. Däremot en del möss. Knepigt! Vad har Logitech för polici?
MicroSoft verkar egendomligt nog bättre på drivisar till mac. Dock funkar inte intellimousens tumknappar när jag använder Safari.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 19:12

HUPP!

Beslutsångest kanske lönar sig. Hittade nytt från Logitech på Mac World idag. Dock inget på Logitechs egen sida. http://macworld.idg.se/ArticlePages/200601/05/20060105042828_MW/20060105042828_MW.dbp.asp

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-05 19:23
Ursprungligen av Per S:

HUPP!

Beslutsångest kanske lönar sig. Hittade nytt från Logitech på Mac World idag. Dock inget på Logitechs egen sida. http://macworld.idg.se/ArticlePages/200601/05/20060105042828_MW/20060105042828_MW.dbp.asp

Ser ganska fin ut men inget jag själv hade köpt.
http://www.macfeber.se/2006/01/logitech_slpper.html

  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 21:09

Suck!

Kan man inte ens lita på Logitechs egen sida. Där står inget om att Mx518 går till mac.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2464,CONTENTID=10121
Dock söker jag trådlöst. Speciellt bra då datorn står en bit bort. Behöver inte superspelmusen men däremot en slitstark en. Håller på en del med video och knappar mig fram mycket. Och ett tangentbord med medieknappar mm.

Är det flera som passar fast det inte står?
Förvirrad!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-05 19:22

Jag tycker den bästa musen är Logitech Mx518/510/500 , har själv 518 och har haft 500 och dom sitter så fint i handen och funkar perfekt med mac

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-05 21:23

Är det sant att Logitech's möss funkar illa med PowerMac? Det påstås att dom ejektar DVD-släden vid knapptryckning (ej inställt så). Själv har jag länge kört Logitech-mus till min PB och där är det inget problem så klart (har ingen DVD-släde).

Ursprungligen av mjg:

Är det sant att Logitech's möss funkar illa med PowerMac? Det påstås att dom ejektar DVD-släden vid knapptryckning (ej inställt så). Själv har jag länge kört Logitech-mus till min PB och där är det inget problem så klart (har ingen DVD-släde).

Inte vad jag har märkt (PowerMac G5 2.3)

Mats

Säger det igen, kan verkligen rekommendera MX 510 och MX 518, G5 är också sjyddt men något dyrare.

Har en IntelliMouse Explorer 4 men fått den utbytt 3 gånger redan, vänsterknappen har slitits något otroligt. Om det är någon som rent allmänt kan rekommendera en mus med blåtand vore det toppen. Men måste bra trådlösa möss verkligen kosta 1000,- balubas? Jag är student!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-12 17:22

Hej! Tänkte starta en ny tråd gällande mitt sök efter en annan mus än Mighty Mouse men det är kanske lika bra att skriva här...
Jag är trött på Mighty Mouse eftersom markören hoppar jämt åt olika håll - speciellt duktig är den att hamna på helt oönskade ställen. Den hoppar upp till höger kant där man har Exposés "Show Desktop" option aktiverad, nästa gång hamnar den kanske längst ner till vänster, jag måste hela tiden vara "på vakt". Det känns jobbigt och min troubleshooting innehöll en del tester - installera om MM drivrutiner, testa olika musmattor, köra med musen direkt på skrivbordet...näää, samma sak.

Jag har testat en Logitech mus som jag använder med familje-PCn, och den funkar perfekt, den är t.o.m. trådlös. No problem.

Det enda som Logitech inte lyckas göra på min Powerbook är horisontell scrollning (funkar däremot på PCn). Hade den klarat det så hade Mighty Mouse flugit "mighty fast" till någon som orkar med den.

Min fråga här är då om ni känner till någon mus som klarar av horisontell scrollning i OS X? Det nämndes inte i de förslagen som folk hade här... Tack på förhand

Jag kör Tiger med de senaste uppdateringarna på en Powerbook 15 alu. som är 6 månader gammal.

1
Bevaka tråden