Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb och iLife '06 avslöjat!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iWeb och iLife '06 avslöjat!

Intressant är även att kolla in detta inlägg från september 2004:

Ursprungligen av bod:

iWeb - enkelt program för att skapa och underhålla web-sidor.
Själv använder jag GoLive. Men vet en massa som skulle vilja ha ett enklare program för att snabbt sätta ihop en liten site. Att Apple släppt (eller kommer att släppa?) en HTML-editor i sitt nya WebKit kan ju vara ett tecken på detta.

Skulle vara kul om Apple visade framfötterna här med.

Jahapp, då kommer RapidWeaver duka under rätt snabbt kan man anta. Inte försvinna från jordens yta men antalet nya användare lär ju stagnerar rätt snart efter att iWeb kommit ut.

Ursprungligen av Rickard A:

Jahapp, då kommer RapidWeaver duka under rätt snabbt kan man anta. Inte försvinna från jordens yta men antalet nya användare lär ju stagnerar rätt snart efter att iWeb kommit ut.

Ja, det är ju dilemmat med Apples egna program. Å enda sidan får program RapidWeaver en tuff framtid. Å andra sidan får de miljontals macanvändare som aldrig skulle höra talas som RW chansen att göra saker som att enkelt göra webbsidor (om nu iWeb är detta)

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-01-05 19:45

Perfekt! iWeb är precis vad jag vill ha. Fast nu har jag iofs inte en aaaning om mer än namnet. Men håller det iLife-klass så är saken biff.

Citat:

Realmac Software announced that it will preview RapidWeaver 3.5, a major update of its web authoring software, at Macworld Expo next week. Highlights of the new version include a WYSIWYG table editor, enhanced Media Inspector, permalink support, and native support for Intel-based Macs (Universal Binary).

Ödets ironi?
Kul att Apple släpper iWeb samtidigt. Undra vad som får mest uppmärksamhet?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 20:29

Kan man uttyda av "iLife Community Discussions"-bilden att det inte blir något Front Row i iLife-paketet?
Det står ju om:
- iWeb
- iPhoto
- iMovie
- iDVD
- GarageBand
- iTunes

men inget Front Row (2) ...?

Ursprungligen av Rickard A:

Ödets ironi?
Kul att Apple släpper iWeb samtidigt. Undra vad som får mest uppmärksamhet?

Det behöver inte betyda slutet för RW. Camino och Firefox har inte dött av att Safari kom och folk har inte slutet köpa NetNewsWire för att Safari fick RSS. Så det beror väl lite på hur produkten ser ut i slutändan. Vissa nischer är ju rätt döda i macvärlden, det är väl t.ex. ingen som försöker ge sig på iTunes i dagsläget.

Ursprungligen av simonn:

Kan man uttyda av "iLife Community Discussions"-bilden att det inte blir något Front Row i iLife-paketet?
Det står ju om:
- iWeb
- iPhoto
- iMovie
- iDVD
- GarageBand
- iTunes

men inget Front Row (2) ...?

Ja, det är en berättigad fråga. Jag hoppas i och för sig att Front Row blir ett program som likt Safari eller Mail finns med i Mac OS X, inte i ett iLife-paket.

Å andra sidan hoppas jag på att Mac mini får videohårdvara som gör den till en PVR, och ett Front Row 2 skulle i så fall bli specialkrivet för den datorn. Men vi får väl se, man ska inte drömma för mycket...

1
Bevaka tråden