Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor till er med iMac.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-04 23:48

Kommer antagligen att få min iMac imorgon, och innan jag sätter igång med den så har jag en undring...

Finns det någon anledning formatera och installera om systemet innan jag kör igång? Jag är en switcher så det är mycket möjligt att den dåliga vanan sitter i från förr.

Hur gjorde ni när ni fick er iMac? Körde ni igång direkt eller modifierade ni den på något sätt?

  • Medlem
  • 2006-01-05 00:26
Ursprungligen av Fido:

Kommer antagligen att få min iMac imorgon, och innan jag sätter igång med den så har jag en undring...

Finns det någon anledning formatera och installera om systemet innan jag kör igång? Jag är en switcher så det är mycket möjligt att den dåliga vanan sitter i från förr.

Hur gjorde ni när ni fick er iMac? Körde ni igång direkt eller modifierade ni den på något sätt?

Det är ofta bara att stara burken, skriva in namn, adress osv, sen är det bara att köra. Systemet är oftast installerat när du får datorn.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-05 01:06

Nej, om den är ny. Kanske (ja) om den är begagnad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-05 08:38

Tack!

Jag rekommenderar att du installerar på nytt och väljer bort onödiga grejer som kommer spara minst 1 gb på disken. Att välja bort olika språk och onödiga drivrutiner sparade jag mycket plats på min IBOOK.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 14:40
Ursprungligen av BosnianX:

Jag rekommenderar att du installerar på nytt och väljer bort onödiga grejer som kommer spara minst 1 gb på disken. Att välja bort olika språk och onödiga drivrutiner sparade jag mycket plats på min IBOOK.

Ett annat (enklare?) sätt är att använda programmet delocalizer som tar bort sådana filer i efterhand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-05 13:02

Blå skärm! HJÄLP!

Fick precis min iMac och har installerat allting. Men efter det så blir skärmen blå och det enda man ser är muspekaren. Sen händer det ingenting.

Nån som vet varför?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-05 22:28
Ursprungligen av Fido:

Nån som vet varför?

Är den fabriksny eller begagnad? Vilken modell?

1
Bevaka tråden