Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com samarbetar med Areno.com

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag träffade Pär Ek ifrån Areno.com idag och vi har bestämt oss för att samarbeta i fortsättningen.

Areno.com levererar en lösning liknande Apple´s iDisk - en virtuell hårddisk ute på nätet tillgänglig för alla. Skillnaden är att Areno.com är betydligt snabbare för svenska användare.

Dom sitter med 100mbit anslutning i Stockholm och garanterar max 3 timmar nertid per år.

Jag har länge funderat på hur vi ska kunna skapa ett filarkiv för våra medlemmar - även t ex filmer osv vore kul. Nu kommer Areno.com hosta alla stora filer åt oss i fortsättningen!

Idag har vi nämligen upp till 1GB/dag i trafik på 99mac.com med nästan bara textfiler...och det är nära gränsen för vad vi kan ha på vårt webhotell.

Stort tack till Areno.com!
http://www.areno.com/

Lysande idé, och det är ju precis det som talats om förut!
Mer sånt!

Någon som har förslag på filer till arkivet?

Haha, ja, uppdateringar till alla MacOs genom tiderna

Alla reklamfilmer Apple någonsin gjort. Nu när Adcritic är nerlagt så är det lite svårt att hitta dom.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-18 13:13

Photoshop 1.0, om den är freeware nu..?

Samt alla gamla 68K-spel... Tetris 1.0 etc!

Självklart en avdelning för medlemmarnas egna filer, typ teman till MacOS X, AppleScript som löser någon uppgift som efterfrågats, osv...

  • Oregistrerad
  • 2002-01-18 14:19

Min IRC client när cocoa versionen är klar

  • Oregistrerad
  • 2002-01-18 17:27

Jag har ca 1,2 Gb av Apples reklamfilmer, dvs de flesta av de äldre. Har dock inte brytt mig om att ta reda på de nyare (senaste 2åren). Så gamal reklamfilm från Apple går att plocka in i arkivet om nu någon fler än Joacim är intresserad.

Fina Filemaker lösningar...

Mmmmums, är det önskelista till jul?

Filemakerprylar, gamla Apple reklamfilmer och feta/coola prylar att installera på Macarna

  • Oregistrerad
  • 2002-01-18 21:10

yeah, reklamfilmer!

...när kommer servern upp?

per : Jaaaa! Jag har hittat och lyckats ladda ner 1984 men jag vill ha *allt.*.

Antingen kommer detta upp via Areno eller så får jag väl slänga upp en katalog på min webbserver.. med risk för att min bonetlina tvärdör.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-19 15:05

Ja då vänter jag bara på någon stans att ladda upp filmerna på.

Jag såg att PF postade ang gamla 68 k spel jag har ett digert arkiv med gamla godingar.
text fil med en lista finns här
nullListan

maila mig för mer info
andreas@fegis.com

  • Oregistrerad
  • 2002-01-27 23:27

med risk för att låta tjatig/oförskämd/bortskämd; när/hur/var får man tillgång till "servern"?

Idag fick jag tillgång till diskutrymmet!

Jag ska ladda upp lite filer så att vi får prestandatesta lite innan vi drar igång för fullt.

Ok! Testa det här då!

express.areno.com/file.asp?id=98013999727037

Det är ett filmklipp som heter "Stachenblochen" i Quicktime...

[ 12 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Fasen det funkar.
Snabbt gick det också. Skoj klipp var det med.

Här har ni rätt länk:
express.areno.com/file.asp?id=98013999727037

jag kan host:a filmer på z80.org om ni vill.

/Jocke

3.3Mb var filmen på. Den tog 10sec att ladda ner. Ok fart!

Över 310k/sec! Helt ok

/ V

Men hur kommer vi användare på forumet att kunna använda det här?
Ska vi kunna det?

Jag har ett par bilder jag skulle vilja visa men har ingenstans att lägga dom - denna plats skulle fungera lysnade för mina behov.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-19 23:35

eeh..haaalloooo?

blir det nåt eller?

1
Bevaka tråden