Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN loggar ur och kan inte ta emot filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 19:39

Hej!

Har nyss formaterat om min iBook G4 1.2Ghz. Installerade OS X Tiger och har uppdaterat till 10.4.3 och lagt in MSN 5.0 från www.msn.se.

hela jävla tiden loggar SKITEN ur så att jag måste logga in och varjhe gång någon skickar nåt till mig så får jag upp följande texter:

Ex. 1: "Mottagning av filen "images.jpg" från xxxxx misslyckades."
Ex. 2: "Filöverföringen avbröts av xxxxx."

Detta finner jag jävligt skumt då xxxxx får svaret att alla filer överfördes utan problem.

Varför håller detta på och strular som fan hela tiden? Det strulade inte innan jag formaterade datorn så varför nu? Har ingen brandvägg eller annat på, hela Tiger är standardinställt.

Ladda ner Adium X, mycket bättre, drar mindre CPU-kraft och man kan få bestämma mycket mer hur det ska se ut och bete sig.
Det enda är att filöverföringarna inte är så värst snabba oftast.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 19:48
Ursprungligen av apple4ever:

Ladda ner Adium X, mycket bättre, drar mindre CPU-kraft och man kan få bestämma mycket mer hur det ska se ut och bete sig.
Det enda är att filöverföringarna inte är så värst snabba oftast.

Inget annat alternativ?

varför har msn fungerat bra innan men inte nu?
varför fungerar inte skitet? Klarar inte Microsoft av att skapa ett enda felfritt programhelvete? Väldigt arg nu på MS och deras skitprogramvara som inte fungerar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-04 21:17
Ursprungligen av Elajtenworld:

Klarar inte Microsoft av att skapa ett enda felfritt programhelvete?

Programmet ”Anteckningar” brukar funka rätt så bra.

Edti: Men filerna envisas med att öppnas i Word, så jag tar tillbaka vad jag just skrev.

ladda ner mercury...då kan du använda webcam:cool:

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-04 22:50

Fasen, Mauricio.. Du och jag verkar vara i minoritet. De flesta andra förespråkar aMSN eller Adium.
Ska vi bilda klubb?

hehe dom andra kanske inte har nåra som vill visa upp sig:D

1
Bevaka tråden