Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IT-Recycler.com

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Får gärna hojta till lite när det kommer pece-laptops.

När skaffar IT-recycler en lokal?

Vi har iofs redan lagerlokaler - och det är det enda vi behöver just nu. När vi är på uppdrag så är vi "ute på stan" i stort sett hela tiden så t ex en butik eller liknande skulle iallafall vara obemannad...

1/3 av tiden är vi ute på återtagsuppdrag där vi inte köper in maskinerna utan bara får betalt för utlagd tid, oftast rör det sig om t ex kopieringsmaskiner, frankeringsmaskiner etc som vi inte har avsättning för.

1/3 av tiden gör vi återtag på datorer som vi sedan gör iordning och säljer själva.

Och till sist ungefär 1/3 av tiden är vi på teknikeruppdrag som konsulter (jag t ex är certifierad MCP (Microsoft) och AASE Appletekniker).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-03-13 10:02

Finns det planer på att hyra även till privatpersoner, jag tror att du skulle kunna hyra ut det mesta till oss här på 99...

För egen del betraktar jag en G4MP 450 som ett hett alternativ till den hemPC min arbetsgivare gav mig senast!

Finns det planer på att hyra även till privatpersoner, jag tror att du skulle kunna hyra ut det mesta till oss här på 99...

Det är en utmärkt idé - men det kräver lite förberedelser. Det är nämligen så att när man ska godkänna köpet/avtalet så måste privatpersonen själv närvara i butiken/lokalen för att finansbolaget skall kunna göra kreditupplysning osv. Det innebär att vi måste ha dels en butikslokal samt en kontokortsapparat. Iofs inte några oöverstigliga problem men det är något som gör att vi väntar lite med det.

När lanserar du en riktig webbsajt för firman ?

Citat:

Skapades ursprungligen av: batigool:
ni har inte lyckats skrapa ihop några Newtons kanske?

Vi kastade en Newton för några dar sedan när vi bytte lokal... synd att jag inte läste ditt inlägg tidigare.

Äntligen börjar vi få in lite fler maskiner - det har varit alldeles för lugnt alldeles för länge!

Uppdaterat på dagens lagerlista:

- Powerbook G4/500 Titanium
- Power Macintosh G4/500 MP

Dessutom:

Vi vill sälja slut dom stationära G4 & G3 vi har i lager just nu. Vi skickar med en Samsung 19" (finns i lagerlistan) gratis vid köp av en stationär G3 eller G4 (gäller en G4/500MP dock). Skärmarna är inte gratis - gör ett kap...

Bevaka tråden