Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa via airport?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac G5 med fast bredband från BBB och en iBook G4. Båda två har inbygd airport. Kan man på något sätt surfa via iMacens uppkoppling via airport? Det var iaf busenkelt att hitta datorerna via airport. Hur lång är räckvidden isf?

Passar på att ställa ytterligare en fråga. Kan man komma åt iMacens HD via arport med iBooken?

Tacksam för svar

  • Medlem
  • 2006-01-03 18:39

Om du har bredband i kabel till iMac kan du dela ut internet via Airport i Systeminställningar.

För att se en annan dators HD mste du först aktivera fildelning, öppna rätt portar i den inbygda brandväggen om den år på. Sedan är det bara att ansluta med Äpple+K i Finder. Vad värddatorn heter står i Systeminställningar.

Jag har 24mbit adsl (inte fiber från jack i väggen) Det vore ju kalas att kunna använda airport extreme för trådlöst internet till den bärbara utan att behöva köpa extra trådlös sändare.

Tack för hjälpen, ska genast testa.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 19:08

Ett ord om trådlöst internet; i praktiken brukar hastigheten bara bli 4-5 MB/s även med 11G har jag hört sägas.

Vet någon om det finns någon guide där det förklaras lite mer ingående? Ska jag skapa ett vanligt nätverk med iMacen och sedan leta upp det med iBooken, eller skapa nätverk med båda? Får det inte att fungera. Hittar bara någon grannes uppkoppling som jag inte kan ansluta till Ska man välja "annat AirPort-nätverk" och skriva in primärt nätverk och lösenord? Är inte så hajj på detta

Nu funkar det Fick gå in på fildelning i iMacen och välja "dela ut internet". Så nu kan jag surfa med iBooken i köket. Härligt.

1
Bevaka tråden