Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com besöker Medströms dataförlag

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår var 99mac.com och hälsade på hos Joacim Melin på Datormagazin för ett litet snabbreportage. Det var så spännande att vi kommer tillbaka igen för ett större bildreportage!

Vi kan börja med att berätta att Medströms dataförlag gör en mängd datortidningar - mer eller mindre kända för Mac folket. Förutom Datormagazin så producerar man även PC Hemma, Datafynd, nyhetsbrevet Uppsnappat, PC Gamer och SuperPlay.

Just spelmagasinen hade en avdelning som vi har anledning att besöka igen: spelrummet! Jag har inte sett någonting liknande innan. Ett ganska litet rum fyllt med spelboxar, CD-skivor och alltifrån PC till Playstation 1 & 2. Några bönsäckar på golvet. Såg ut som om man skulle kunna göra av med några timmar i det rummet...

Medströms har precis flyttat upp redaktionerna för PC Games och Datormagazin till Stockholm ifrån Växjö - något som gjorde att dom anställda fick flytta dom också. Överallt står det Macintosh datorer bland redaktionerna, även bland dom traditionella PC tidningarna. "det är det enda sättet att få det att fungera" - känner igen argumentet!

Joacim Melin och hans skrivbord

Vi hamnar i en historisk återblick i hur tidningen för länge, länge sedan byggde ett av de allra första Amiga nätverken för tidningsproduktion. Programvara och hårdvara fanns inte att köpa så man knåpade ihop det mesta själv. Fungerade? Nja - i ärlighetens namn så stannade inte Amigorna så länge utan ersattes av Macar som än idag styr hela tidningsproduktionen.

Vi återkommer med fler bilder - särskilt ifrån spelrummet!

Over and out / Martin

[ 15-01-2002: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

För ordningens skull vill jag tillägga att...

a) jag har inte alltid toppluva på mig inomhus. Dock är jag ofta okammad och ser ut som ett härke i kalufsen.

b) Ja, det är min nya G4 jag har i famnen.

c) Det vore meningslöst att försöka få er att tro att det vanligtvis är mer städat på mitt skrivbord.

Glömde att skriva att 99mac givetvis är välkomna tillbaka för att hälsa på. PC Gamer har säkert ett och annat roligt att berätta om sina Mac´ar...

Är det verkligen _din_ G4? Har du köpt den helt och hållet privat? Inte så att det är din jobbdator och du vill skryta lite eller?

  • Oregistrerad
  • 2002-01-15 17:12

Det är väl inte samma datormagazin som håll på med amiga, det nuvarande datormagazin är två andra tidningar som slagit ihopa sig juh, kommer inte på vad de hette innan ;).
Men de håller rätt lik anda men jag har inte läst tidningen på länge nu så kan inte utala mig på hur dem är nu, påtal om gamla "klassiska" datormagazin(et) så älskade jag den tidningen på den tiden när man körde workbench
Till Martin, fixar du aldrig din icq man kan juh aldrig nå dig där?[/LIST]

[ 15-01-2002: Meddelandet ändrat av: Ekelund ]

Är det verkligen _din_ G4? Har du köpt den helt och hållet privat? Inte så att det är din jobbdator och du vill skryta lite eller?

Man slutar aldrig att förvånas över dina kommentarer!

Jag råkar veta att det är Joacims dator - det var nämligen IT-Recycler som levererade maskinen! (dvs jag)

IT-Recycler är på G ser jag.....men apropå det....när öppnar ni??

// Danne

Jag gör en egen tråd för IT-Recycler...

Här kan du läsa mer om IT-Recycler

Carl-Johan : Jo, det är min privata. Min jobbmaskin är en G4/450 med 320MB ram och den står på golvet bakom min feta häck.

Ekelund : Både ja och nej. Tidningen har samma titel som gamla Datormagazin men i övrigt har tidningarna inte mycket gemensamt. Det är en bra titel eftersom det beskriver vad vi sysslar med - vi gör en datortidning, inte en PC-tidning eller en Amigatidning.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-15 23:16

Brad S jobbar inte kvar?

Har inte sett honom, men då har jag å andra sidan inte rotat igenom vårt förråd än där det ligger diverse gamla DMz-atteraljer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-01 22:11
Citat:

Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
c) Det vore meningslöst att försöka få er att tro att det vanligtvis är mer städat på mitt skrivbord.

Vilket av dem, jag ser tre

2 av dem ser riktigt Win*-städade ut, dvs inte mkt på skrivbordet. Ett av skrivborden ser Maccigt ut.

1
Bevaka tråden