Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibland blir det inte som man har tänkt sig.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var uppe och firade jul i Åre och skulle vara där fram till 2/1 06. Dock ringer telefonen när jag sitter i liften på juldagen. (Till saken hör att det hade varit ett fint snöfall julnatten så backarna var underbara och vi hade bara åkt opreparerat.) Ser att det är chefen och antar att han vill önska God Fortsättning. Svarar med att " Du har tre minuter på dig för sedan är vi uppe och det är för bra förutsättningar för att snacka skit med dig."
Hans svar var "Jag har suttit i telefonen 3 timmar igår (Julafton) och större delen idag.
Då började jag ana oråd!

Ja det var bara att sätta sig i bilen för att köra ner till Linköping hämta Bettan och hjälpa Polisen.

Så mycket för den julledigheten.

T-son

Du har ett riktigt koolt jobb i alla fall

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-31 14:34

Nu förstår jag inte, måste jag erkänna. Är du helikopterpilot?

Ursprungligen av Perc:

Nu förstår jag inte, måste jag erkänna. Är du helikopterpilot?

Det stämmer.
(Det är jag som kör den gröna;)

Respekt

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-31 16:13

Innan du bekräftade tankarna på att du verkligen var helikopterpilot, så funderade jag på var man kan sätta upp sitt telefonnummer på listan som cheferna ringer till när det behövs folk till såna här saker

Och, vad sysslade Polisen med?

Gott Nytt År!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-31 16:19

Låter som om du helst velat ha jourtillägget utan att behöva rycka in (eller om det är ut)...................

Ursprungligen av Le:

Låter som om du helst velat ha jourtillägget utan att behöva rycka in (eller om det är ut)...................

Nu förhåller det ju sig så att vi inte har någon jour/beredskap sedan den 1/7 2005. Utan en utryckning som denna är endast på "frivillig" basis. Det är bara samvetet som kan säga nej vid ett sådant här tillfälle. Jag tror dock att de flesta människor vill hjälpa till om de kan. Men som svar till ditt inlägg. Jag hade semester.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-31 19:23

Aj du. Då är du verkligen en riddare, en som vi alla hyser tacksamhet till. Honest!
Och som förhoppningsvis har betalt därefter (jour eller inte)............

Det är inte möjligt att ringa till dig om man åker i diket någon gång under vintern?
Häftigt jobb iaf, jag antar att du stortrivs.

1
Bevaka tråden