Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extrem basstation eller alternativen.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-11-20 21:19

Hade tänkt mig en Airport Extrem bas men många har rekomenderat andra basstationer tex Linksys WRT54GS, WRT54Gx och Netgear WGR614.

Efter att ha läst på forumet verkar WDS-och WPA 2-stöd lite skralt på alternativen eller?

Senast redigerat 2005-12-30 16:19
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-12-30 16:10

Någon som har kunskap eller information av frågan ovan?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-30 16:45

Har en wrt54gs hemma, den funkar väldigt bra och är inte särskilt dyr. Har tyvärr inte hunnit pilla med den särsklt mycket men wds och wpa2 har den väll.

Hade Netgear förut men bytte till AE och är klart nöjd med den bättre stabiliteten och dess integrering med OSX

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-01-03 02:13

Satsar på AE.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-01-03 14:49

Lånar tråden litet, är så att jag kommer skaffa mig en xbox360 om någon månad eller 2, undrar om man kommer att kunna koppla ihop den med AE? och samtidigt kunna va uppkopplad på nätet med min Ibook.

tack.

Ursprungligen av AndersC:

Lånar tråden litet, är så att jag kommer skaffa mig en xbox360 om någon månad eller 2, undrar om man kommer att kunna koppla ihop den med AE? och samtidigt kunna va uppkopplad på nätet med min Ibook.

tack.

Kan noll om Xbox men om den kör standard för trådlösa nätverk, vilket den väl måste göra, så kommer det att fungera. Man kan vara rätt många uppkopplade mot en och samma AE.

Nya powermac g5 har inte airport.....

Suck.

Tog för givet, men misstänkte att så inte var fallet,att airport och bt fanns i burken.
I macotekets annonsblad stod det faktiskt att den har det.Skulle köpt den av dom och sen krävt att dom skulle instalera det kanske?

Jag hittade ett demoex på inwarehouse för några tusingar mindre så jag högg ändå.

Nu är frågan vad jag ska göra?
Enligt apple så måste jag lämmna in den hos dom, eller nån verkstad som dom snackade om. Beställa en del som är "reservdel". För vadå kan man fråga sig. Dessutom tilkommer jobb. 1950 kr kom dom fram till att det kanske kan kosta,om dom inte måste fika också, 15 min=3000 enligt deran effektiva prislista. Dessutom måste jag ju köpa airportkortet.

Vet ni om det finns nåt som funkar istället för denna procedur. BT är inte så viktigt faktiskt men del vore skönt att slippa dra kabel genom hela lägenheten som täcks av ett fint trådlöst nätverk.

1
Bevaka tråden