Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kräver Bluetooth-möss drivrutiner?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-29 11:00

Alla USB-möss fungerar ju i Mac OS X utan drivrutiner - iaf musens grundläggande funktioner.

Men hur är det med Bluetooth-möss? Fungerar vilken som helst garanterat eller kräver de speciella drivrutiner?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-29 11:40

BT500 (Bluetakes lilla mus) kräver inget speciellt. Förutom en del batterier förstås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-29 18:09

Jag använder Logitech mx900 för buetooth.

Grundfunktionerna 2 knappar och scrollhjul fungerar utan drivrutiner.
För att programmera alla 8 knapparna använder jag programmet ControllerMate.
Tror att ControllerMate fungerar med andra enheter än de från Logitech.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-29 21:18

Min V270 som jag gjorde en tråd om i den här avdelningen fungerar fint (nåja, så fint den nu fungerade) utan drivrutiner. Logitech tillhandahåller inte ens några utan hänvisar till stödet i mac os x.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-29 23:51

Perfekt!
Jag tänkte nämligen köpa en billig BT-mus som jag hittade på Pricerunner (Trust BT Optical Mouse) men var orolig att den inte skulle fungera, eftersom det överallt står "Kompatibilitet: PC" eller "Win 98/2000/XP", etc och aldrig någon notis alls om Mac.
Det är väl så självklart att alla möss fungerar med Mac att de inte behöver skriva det

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-12-30 00:34

Jag har vatit på jakt länge, men inte vågat köpa något.

Rajje, återkom gärna då du testat.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-30 18:12

Har en ircbekant som kör den musen med sin powerbook och är nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-30 22:39

Ja, mycket riktigt var det inga som helst problem. Bara att parkoppla och köra.

Sen har jag ju märkt att Bluetooth-möss, precis som jag läst, är mycket hackigare och svårkontrollerade än USB-möss. Men det är något man får leva med om man ska slippa sladdar eller utstickande mottagare. Det är iaf inte så illa som icke-optiska PS/2-möss på PC är ...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-31 13:21

V270 i kombination med min powerbook var nog nåt av det värsta jag använt på länge. Ingen kulmus, trådlös, optisk eller nånting kommer ens i närheten. Usch.

Får köra MX510 istället...

1
Bevaka tråden