Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

cd-utskrift pixma i5200R

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 17:09

Jag har en ny canon pixma i5200r som jag inte får att skriva ut på cd. Jag tror mig ha placerat cd-skivan enligt manualens bildanvisning och jag har angett cd-tray i labelprint. Ändå skickar skrivaren in cd-skivan för att sedan ångra sig och mata ut den. Varför?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-14 17:37

Det är viktigt att göra exakt som det står i beskrivningen, först välja printtyp, som du gjort, placera skivhållaren vid pilarna, trycka OK på datorn och reset på skrivaren, ungefär samtidigt.
Har suttit hela eftermiddagen med min printer, och ibland matar den ut igen om man inte följt den rätta proceduren..

  • Oregistrerad
  • 2005-12-28 11:50

Nu har jag äntligen fått cd-utskriften att fungera , men resultatet blir uruselt. Bilden syns knappt och bläcket torkar aldrig. Kanske fungerar det bara att använda vita skivor?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-28 13:37

Du måste ju använda skivor som är gjorda för print. Det går inte med vilka som helst. Köp t ex Verbatim "Printable", resultatet blir kalasbra.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-29 12:59
Ursprungligen av Konrad:

Du måste ju använda skivor som är gjorda för print. Det går inte med vilka som helst. Köp t ex Verbatim "Printable", resultatet blir kalasbra.

Hm, jag erkänner min okunnighet: jag hade faktiskt ingen aning om att det måste vara speciella skivor. Nu känns skrivaren åter som ett förstaklassigt köp.

1
Bevaka tråden