Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem använder textredigeraren i Xcode?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-29 09:39

Har nyligen börjat koda Ocjective-C, för att småningom ta mig an Cocoa. Började så smått i Vim, men inser att jag nog får gå över till Xcode, vad det lider.

Det finns dock en del irriterande buggar i den inbyggda textredigeraren. Det verkar som att den uppdateras litet sporadiskt (åtminstone vad gäller syntaxfärgningen), vilket blir något irriterande i längden.

Har även testat såväl Sub Etha Edit som Smultron, och finner dem mycket bättre. Dock blir det litet trassligare att felsöka i en extern editor. Hur arbetar ni med Xcode (vad gäller Objective-C)? Intern eller Extern editor?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-12-29 11:25

Jag erkänner att jag använder Xcodes inbyggda, även om den ger mig klaustro-vibbar.
Syntaxfärgningen fungerar dock ganska bra för mig. Men precis som du säger, det är osmidigt att programmera i ett program och kompilera/felsöka/göra andra saker i ett annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-29 12:05
Ursprungligen av HannesP:

Syntaxfärgningen fungerar [...] ganska bra för mig.

Det är framförallt strängfärgen som tenderar att sprida sig till resten av dokumentet.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-12-29 13:31

Det brukar annars vara ett tecken på att du har glömt avsluta en sträng ...
Nä, men nu när du säger det så har jag ett minne av att det hänt mig med. Lite trist.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-29 14:09

Jag använder sedan flera år tillbaka mig av SlickEdit både för Windows, Mac och Web-utveckling. Den är dyr, och Mac versionen kör under X, men integrationen med Visual Studio är perfekt, och när man bygger Xcode-projekt är det bara att använda xcodebuild kommandot i SlickEdit så kan man parsa alla byggfel direkt i editorn. Växlar bara till XCode när jag debuggar.

1
Bevaka tråden