Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

W800i+mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enklaste sätt för min 14 åring att synka sin w800i med sin Imac med OsX 10.3.9 ?
har läst en massa förslag på forumet men ej fått ngn klarhet vad som är enklast och snabbast, då man tydligen inte kan få den att dyka upp i itunes(mobilen alltså)

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-28 00:00

Menar du att synka musik eller även adressbok och sms och så vidare? Enklaste sättet att göra över musik är väl att koppla in den i datorn och sedan kopiera över låtarna till mappen Mp3 som finns på under ikonen för telefonen (typ NONAME eller något heter den).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-28 00:01

ladda ned iTunes My Walkman till iTunes. Sen skapar man en vanlig eller smart lista som heter ITMW och varje gång telefonen kopplas till datorn via usb så kommer alla låtar från den listan att synkas. Enkelt och smidigt.

Du kan hitta iTunes My Walkman på www.macupdate.com

I vilklen mapp skall man lägga musiken och blir spellistorna ordentligt sorterade.?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-29 02:51
Ursprungligen av corell:

I vilklen mapp skall man lägga musiken och blir spellistorna ordentligt sorterade.?

Vilken mapp musiken ligger har ingen betydelse. Den enda spellistan som synkroniseras kommer tyvärr bara vara ITMW-listan.

Jag menar i telefonen, förstår inte strukturen i telefonen när jag tittar i filerne via datorn, är mp3 mappen lämplig?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-29 12:28

Lägger du låtarna i mappen Mp3 så hamnar de direkt under Filer -> Ljud i telefonen. Sedan sorteras de upp efter Artister automatiskt när du använder musikspelaren.

Hur skulle det vara att testa lite själv? Det som du frågade nyss skrev jag i första svaret:

"Enklaste sättet att föra över musik är väl att koppla in den i datorn och sedan kopiera över låtarna till mappen Mp3"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-29 21:12

I "preferences" på iTunes My Walkman kan du ange var och hur låtarna ska sorteras. Under general anger du själva sökvägen. Själv har jag låtarna i en mapp som heter "Music" inuti "Sounds". Sedan under "Folders" anger du hur låtarna ska sorteras, ex album, artist, spellistor osv. Du kan också ange hur många nivåer, ex först artist och sen album.

  • Medlem
  • 2006-01-07 23:02

jag vill avråda från iTWM. Har misslyckats flera gånger och på deras blogg pratas det om att man behöver uppdatera firmware på kortet via en PC .......men inte heller det verkar fungera ordentligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-08 03:44
Ursprungligen av erikm:

jag vill avråda från iTWM. Har misslyckats flera gånger och på deras blogg pratas det om att man behöver uppdatera firmware på kortet via en PC .......men inte heller det verkar fungera ordentligt.

inga problem här dock. Jag har använt alla funktioner förutom överföra bilder automatiskt.

Ursprungligen av Flip:

inga problem här dock. Jag har använt alla funktioner förutom överföra bilder automatiskt.

Jag har också försökt med iTuneMy Walkman utan att det fungerar, har Mac OS 10.3.9. Har du en annan version av OS?

Dessutom går det inte att slänga iTuneMyWalkman från skrivbordet, den dyker alltid upp igen
Har också försökt uppdatera min w800i genom en pc, tre gånger, men det gick inte heller. Sitter på mac så jag har fått låna pc av vänner och familj. Outhärdligt krångligt. Och manualen på Ericssons sajt var bedrövligt skriven, superkrånglig och otydlig. Så nu har jag gett upp. Men har någon tips på andra sätt, så skicka gärna vidare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-17 13:29

Har inga lösninga på dina problem men jag har använt ITMW med 10.4.3 och 10.4.4 utan problem.

1
Bevaka tråden