Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Faktisk batteritid på PB 12"

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-05-20 15:56

Hej,
undrar vad ni har för batteritid på era PB 12", vore intressant att få en realistisk uppgift. Hur lång tid har ni med lite lättare arbete - ordbehandling +kanske lite musik. Eller vid lite hårdare belastning - Titta på DVD.

//S

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 16:08

Batteritiden påverkas i hög grad av hur mycket bakgrundsbelysning man har till skärmen. Med ljusstyrkan neddragen och med lättare belastning får jag någon stans 4h - 4.5h. Tittar jag på en film med kanske halva ljusstyrkan så är det inga problem att få ut minst 3 timmars batteritid.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-20 16:39

3 timmar om du verkligen jobbar med den, det har jag alltid.. nära 4 om man tar det lite lugnare.. allt för sällan över 4 timmar.. (jag kör alltid med trådlöst nätverk)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-12-20 22:24

Jag kan bara tillägga att jag nu snittar ca 4h med airport
Riktigt nice!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-21 11:02

Vilka Powerbook 12"-versioner har ni? Jag får sällan ut mer än 2 timmar från mitt batteri. Har en 1GHz, ganska exakt två år gammal, 210 battericykler.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-21 19:52
Ursprungligen av C-mon:

Vilka Powerbook 12"-versioner har ni? Jag får sällan ut mer än 2 timmar från mitt batteri. Har en 1GHz, ganska exakt två år gammal, 210 battericykler.

Så ditt batteri lever ännu? fast 2timmar, då är det påväg att dö.
Min 12" 1GHz Powerbook räcker ca 5timmar nu, köpte ett nytt batteri, bättre än standard som följde med.

Hm, stackars mig. Har aldrig över en timme Men så har jag en tre år gammal PB också...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-12-21 13:00

Köpte min PB12" 1,5Ghz i april och får efter 100 cykler, ut ca: 4,5h med lättare arbete. Kollar man på DVD eller bränner skivor så är det nog nedåt 3h...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-21 17:35

Strax under 5 timmar på min nya älskling. Surfar mest iofs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-21 20:20

Där ser man. Det har haft ungefär samma kapacitet rätt länge. Har för mig att Li-jonbatterier tvärdör vid ungefär 300 cykler. Väntar nog med att köpa nytt batteri tills den dagen.

Ursprungligen av C-mon:

Där ser man. Det har haft ungefär samma kapacitet rätt länge. Har för mig att Li-jonbatterier tvärdör vid ungefär 300 cykler. Väntar nog med att köpa nytt batteri tills den dagen.

Usch det där lät inte roligt. Har 215 laddningscycler på 14 mån, så jag går ju en bråd batteridöd till mötes.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-24 19:17
Ursprungligen av C-mon:

Där ser man. Det har haft ungefär samma kapacitet rätt länge. Har för mig att Li-jonbatterier tvärdör vid ungefär 300 cykler. Väntar nog med att köpa nytt batteri tills den dagen.

Jag har passerat 450 cykler och får ut ungefär tre timmar vid surfning/ordbehandling och AP aktiverat. (12" PB)

Senaste 12" PB, kör alltid trådlöst nätverk, får kanske ut 2,5 tim, max 3 även om det är lågintensivt arbete.

jag ligger också mellan tre och fyra timmar, men tycker att batteriet drar väldigt mycket när den är i vila (locket nedfällt). Borde inte den klara sig på typ 1 timmes förbrukning ett dygn i vila? Kan det trådlösa nätverket spela ett spratt?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-12-29 13:51
Ursprungligen av johancpersson:

jag ligger också mellan tre och fyra timmar, men tycker att batteriet drar väldigt mycket när den är i vila (locket nedfällt). Borde inte den klara sig på typ 1 timmes förbrukning ett dygn i vila? Kan det trådlösa nätverket spela ett spratt?

Tjenare Junior! Hoppas du hade en fröjdefull jul med mycket glögg och god mat!

Den ska klara sig betydligt längre, har haft mina datorer i vila i veckor utan att batteriet dött. Datorn kanske inte går riktigt i vila för dig. Ta med dig PowerBooken upp till v-ås i helgen så ska vi kika på det mannen! Eller så tar vi det över lite öl och "Så minns vi Pentagon" hemma i GBG i veckan

1
Bevaka tråden