Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: Visst blir det en Webcast!

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 23:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
Har inte ALLA förstått att mannen bakom signaturen "Erik W" är allas våran Svante...?

Var snäll och mata inte trollen.

Inte ens om de har en halv poäng bakom den stora ludna svansen? :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Det där är bara struntsnack utan grund. Om universum snurrade runt megahertztalen som vissa tror så skulle Apple inte finnas som företag.

Tja, under vissa perioder (Mac II, Mac IIfx, PowerMac 8100, G4-introduktionen) har Apple kunnat leva högt på prestanda som matchat eller slagit PC-sidan. 1994 kom många som ville ha PowerMac enbart som siffertugg. Den var snabbare och billigare än Pentium då!

Men grejen är att man måste erbjuda NÅNTING som gör det intressant för gamla och nya kunder att komma och köpa. Hastighet är bara en av dem. Nya TiBook-familjen borde inte sälja dåligt.

Men var är ersättaren till Kuben? Den behövs!

Jo alltså nog skulle Apple må bra av bättre prestanda, framförallt en rejält kraftfullare processor. Men till skillnad från en cool PowerBook så kan inte Apple själva utveckla en ny processor (eller kan och kan - det är i alla fall inget de sysslar med) utan är i händerna på Motorola/IBM, och eftersom Apple använder det snabbaste de kan få fram just nu så kommer det inte att ske några mirakel än på ett tag, inga jättehopp i prestanda. Inte förrän PPC 970 kommer till hösten i alla fall. Så tills dess måste Apple jobba med andra områden och att satsa på bärbart är ett väldigt bra drag.

Jag är helt sjukt nöjd. 12-tummaren är precis det jag ville ha. En överkomlig bärbar G4. 867 mhz räcker gott och väl för mina behov. Däremot får jag klämma i lite mer RAM. Jag puttar ju för böveln pixlar för webbmiljö och skriver texter. Hur många mhz behövs för det?

Storlek och vikt är viktigare.
Jag gillar att jobba på bussen.
Däremot gillar jag inte att släpa på min iOrange.

Bevaka tråden