Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blå hinna över brushed aluminium

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-12-25 01:51

Hej,

Sitter med senaste revisionen av 15" pbook. Varianten från Oktober 2005. Det som händer när är inloggat på mitt konto, min flickvän loggar in på sitt. sedan använder vi oss av fast user switching eller att hon bara loggar ut och jag loggar in på mitt igen; då får jag en blå hinna över skärmen som syns tydligt i brushed aluminium-programmen. Det syns dock på allt som ska vara grått; det är riktigt irriterande och den enda lösningen är att logga ut från kontot och logga in igen.

Jag såg att några med iBooks från 2004 haft samma problem. Nån som känner till problemet eller har tips på vad det kan vara?

Pratade med en kompis som hade samma problem med en Power mac G4 förr, inte ens en erase and install löste problemet.

Låter som om något är fel vad gäller ColorSync. Men vad, det är frågan.

Ett förslag: Kan det bero på att ni använder olika bildskärmsinställningar upplösning eller antal färger i era konton? Om ni gör det kan ni ska testa att ställa in samma.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-12-25 16:33

morgan_a: vi har exakt samma antal färger, upplösning osv...

Björn: jag provade att kontrollera colorsync-profiler. Den hittade 5 fel på lexmarkskrivare. Men jag använder inte en lexmark men provade att reparera iaf men det gjorde ingen skillnad.

Min flickvän säger att hon försökte öppna en bild en gång men att den öppnades i Colorsync istället..vet inte om det hjälper men... det var efter det problemet uppstod.

1
Bevaka tråden