Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undvik Shg.biz!!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte minnen av denna firma via nätet för ca 3 veckor sen. Minnerna levererades hyffsat snabbt men när jag tittar närmare så hade de skickat fel minnen (inte Apple modellern till nya powerbook utan till Asus bärbara)

Så jag ringde upp företaget som hälsade glatt att det bara var att returera varan så skulle jag få mina pengar tillbaka.. Skickade paketet enligt deras instuktioner med swip nummer osv. Inga pengar kom och tiden gick.. Jag skickade mail men inget svar så jag ringde deras support, "-de fixar jag" var det svaret jag fick av (namn) och la glatt på.. tiden gick och ringde igen.. samma säljare.. "Ska skicka till chefen, men det är ok du får dina pengar innan helgen".. tiden gick och då ringde jag igen, denna gång lite lätt irriterad över deras utdragna taktik. "Min svenska kollega får ta hand om detta, men det är prio ett.." (företaget har både Danmark och Sverige)..
I onsdags ringde den Svenska kollegan upp mig.. "Öhh jag har fått mail att du har retunerat en vara, är det så?" Ja svara jag, din Danska kollega har mottagit min retur och skickat mail till typ hela ditt företag.. vart är mina utlovade pengar som ni är skyldig mig? "Ja jag ska kolla på det så återkommer jag.." Inge svar idag när jag ringde och inget mail eller telefonsamtal.

2000:- är inte mycke pengar sådär men man ska fan inte ge bort pengar till skumma företag, mitt råd: Handla inte av shg.biz!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 14:08

Hmm, vilken skitstövlig stil. Vi får hoppas att du får tillbaka dina pengar, annars får vi på 99mac gå ihop och banka ner shg.biz

Dock köpte jag en processor från dem för 2 år sedan, och det köpet gick bra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-11 19:20

Jag har handlat endel saker från shg.biz. Det har gått smidigt, fast å andra sidan har jag aldrig lämnat tillbaka en vara heller. Så det är inte så mycket som kunde gått snett...

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2005-12-11 20:21

Tycker inte sidan eller url:en ger något vidare proffessionellt intryck.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-25 12:23
Ursprungligen av ookk:

Tycker inte sidan eller url:en ger något vidare proffessionellt intryck.

Precis. Jag skulle nog aldrig handla nåt därifrån, bara pga deras webbsida.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-11 20:33

Jag har handlat en TFT-skärm av SHG, det gick väldigt smidigt. Skärmen hade dock en död pixel, mailade och jag fick den (skärmen) utbytt direkt. Men de kan vara lite förvirrande, med sin knepiga hemsida och danska kundtjänst. Hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 23:06
Ursprungligen av chris_sfp:

2000:- är inte mycke pengar...

Vad lever du i för djävla värld? hehe

Dom verkar härligt skumma med postadress i Jönköping och telefon i Malmö.

Jag kan bara hålla med. Undvik SHG!
Fick fel varor och har haft så otroligt mycket problem med dom.
Deras ovilja att reda upp det är skandal. Höll på i månader att maila med dom
och dom skickade fler saker som skulle skickas gratis men som jag ändå fick betala osv...
De höll inte sina löften och jag ska definitivt aldrig handla hos dom igen.
Svårt att förstå att ett företag kan agera som dom. Otroligt besviken på dom

1
Bevaka tråden