Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie DVD-brännare - kompatibel eller ej?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-12-24 22:33

Hej!
Jag fick en extern DVD-brännare av fabrikatet LaCie i julklapp, men på baksidan står det att systemkraven är PC med Windows. Om jag går in på LaCies webbsida och letar upp min produkt (efter produktnumret) så står det att den fungerar till PC och Mac. Hur ska jag tolka detta? Jag vågar inte öppna förpackningen, eftersom jag då inte längre kan byta den.
Har någon någon aning?

Produktnummer: 300986EK
http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=10304

Enormt tacksam för hjälp!

MVH
Hannes

Såvitt jag vet är det bara det att programvaran som medföljer enbart är för Windows. Hårdvarumässigt är det inget som är "Windows only". Har aldrig stött på en LaCie som inte funkat med min Mac.

För att få den att funka med iTunes, iPhoto osv ladda ner "LaCie DiscRecording Support 1.22 for Mac OS X 10.3.2 or later" härifrån:
http://www.lacie.com/support/drivers/index.htm
Välj "DVD" i drop-down menyn.

Vill du bränna med lite mer valmöjligheter så köp Toast 6/7 som stödjer 99,99% av alla brännare. Det är klart bättre än Apples inbyggda bränning.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-25 03:37
Ursprungligen av HannesP:

Hej!
Jag fick en extern DVD-brännare av fabrikatet LaCie i julklapp, men på baksidan står det att systemkraven är PC med Windows. Om jag går in på LaCies webbsida och letar upp min produkt (efter produktnumret) så står det att den fungerar till PC och Mac. Hur ska jag tolka detta? Jag vågar inte öppna förpackningen, eftersom jag då inte längre kan byta den.
Har någon någon aning?

Produktnummer: 300986EK
http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=10304

Enormt tacksam för hjälp!

MVH
Hannes

Det som står där är att det medföljer PC programvara, men att den är Mac kompatibel.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-12-25 12:14

Nu har jag öppnat den, packat upp den och installerat programvaran från webbsidan. Ändå fungerar det inte.
Vad göra?

Vad funkar inte och hur gör du?

Känns den igen under USB i System Profiler?

Senast redigerat 2005-12-25 12:27
  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-12-25 13:35

Jag gör på följande vis:

Stoppar in USB-kabeln.
Sätter på strömmen.
Laddar ner drivare.
Startar om datorn.

Den dyker inte upp någonstans där den borde dyka upp, helt enkelt

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-12-25 14:24

Det verkar som om det fungerar nu
Jag tryckte helt enkelt in USB-kabeln lite bättre

Förlåt för besväret.

Jag hänger på den här tråden lite då den är levande, men en nästan on topic-fråga: Hur är det generellt, man kan köpa en billig USB2-brännare och den fungerar med mac även om tillverkaren inte anger det? Tänkte närmast på den här från Samsung eller den här från LG. Har försökt söka lite på nätet efter mackompatibilitet, men inte riktigt hittat något bra om det. Tidigare försök att få svar i forumet om en Sonybrännare har gått dåligt.

1
Bevaka tråden