Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpa power adapter till mini eller 20" alu skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en dator och fick med en Apple 20" alu wide skärm utan en power adapter.

Jag vet att ni tror att den är stulen, och ni har faktiskt helt rätt.
Men faktum är att jag (företaget jag jobbar på) har köpt den av ett försäkringsbolag.
Alla papper är helt OK således.

Däremot så fattade inte puckona till tjuvar att man måste ha en speciell adapter för att få ström till sånna skärmar och tog inte den.

Hur som helst, jag vill gärna ha skärmen igång även fast den är vidunderligt snygg att titta på som det är nu.

Någon med tips på var det finns att köpa?

- Slice -

Går säkert att beställa som reservdel från återförsäljarna, åtminstone de med serviceverkstad.

Ja, jag ska kolla med Office som vi handlar sgs allt av.

Det skulle inte förvåna mig om den kostar hiskeligt mycket som orginaldel dock.
Det finns ju många bra sidor som säljer alla möjliga delar till Appledatorer och kringutrustning till hyfsade priser. Men jag har inte hittat just denna power adapter.

Det är samma kontakt som Mac minin har så det BÖR ju går att få tag på hos andra tycker jag.

- Slice -

Jag använder Claes Ohlsons nätadapter, 400:-. Apple original kostar ca 1100:-

/Tomas

tgjohanson--

Använder du en nätadapter till en Apple 20" skärm?

Hur får du den att passa?

- Slice -

Clas Ohlson Nätadapter nr: 36-1169 inställd på 24V.

Klippte bort Apples strömkontakt, en kompromiss, det är ju elegantare att behålla den och försöka hitta rätt kontakt.

Röd sladd till plus, svart till minus, ett motstånd 6,8 kOhm mellan svart och grå sladd ( någon slags styrsignal).
Vet inte om det ska vara 6,8 kohm men det används till Mac Mini, se länkarna.

http://www.kennettnet.co.uk/astramac/power/
http://www.99mac.se/forum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=644564

Görs förstås på egen risk men det är ju inget konstigt igentligen, skärmen ska ha sina 24 eller 24,5 volt som det står på den och det tycks fungera!

1
Bevaka tråden