Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En tangent på tangentbordet har ramlat av

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-22 06:38

Den är inte treasig utan ramlade av av en olycka. Det är den "Tab knapp" Har försökt i rvå timmar ny, men lyckas inte få dom två plastbitarna som dom ska sp att man kan trycka fast knappen sen

Någon som sett en tutorial någonstans???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 09:17

Matsaki,

Vad är det för tangentbord!?

Stationärt?

PowerBook/iBook??

-Torkel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-22 12:13

Sorry, glömde skriva det. Det är en Powerbook G4 alu. 15"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 13:26

Jag har samma problem med min "E" tangent så om du kommer på något smart knep så vill jag gärna att du delar med dig av det. Jag har fått i de små pluppar längst fram, men kan ej få på "klamern" där bak.

//CG

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-22 19:01

Tog ett jvla tag att lista ut pusslet, men till slut fick jag ihop det bara för att upptäcka att det saknas en liten pigg på en av dom två plastgångjärnen

Ringde Apple och självklart så kan man inte bara köpa sånna utan det är bara att byta tangentbordet

Inte lär det finnas skrotade alu maskiner att ta ifrån heller...

Provade med lite lim, men det går såklart inte.

God Jul för mig som snart köper ett nytt tangentbord,, hehe

Kolla här: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88106

(bergis fel PB modell....??)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-22 19:15

mm ser ut som gamla Pismo PB

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-24 23:55

Ramone,
Jag förstår varför det inte finns någon tutorial att hitta. Helt jvla omöjligt att förklara. Men det går På min så hade oxå en "pytte" pinne gått av, så jag började fila ner och limmade på en knappnål med ett bra lim. Sen klippte jag va nålen & vips så hade jag en ny pinne

Bara att klura ut hur dom 2 plastbitarna skulle sitta och sen trycka ner tangenten igen. KLICK!

Men, Du skall se till att dom två plastgångjärnen sitter på plats först (dom ska ligga plant bot botten och sitta fast) Sen trycker du på tangenten.

1
Bevaka tråden