Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jabra BT205 i Mac OS X

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 09:50

Vill med detta enkla inlägg meddela att Jabra BT 205 fungerar utmärkt med Mac OS X i följande konfigurationer:
- D-Link DWM-120 uppdaterat till senaste programvara (Apple Bluetoothuppdaterare)
- D-Link DBT-120 uppdaterat till senaste programvara (Apple Bluetoothuppdaterare konverterar den till en DWM-120)
- IMac G5 inbyggd bluetooth
- PowerMac G5 inbyggd bluetooth
- PowerMac G4 inbyggd bluetooth

PowerBook G4 12"/86 eller PowerBook G4 15"/1,25GHz fungerar ej. Bluetoothguiden gnäller om att "den inbyggda hårdvaran inte stödjer headset"...vilket får anses var konstigt. Någon här kanske har en hint

Headsetet fungerar utmärkt med iChat och Skype.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-20 20:44

bra resume.. om jag nu bara inte hade tappat bor laddarn till min jabra.. min motorola funkar iaf:-D till pb 12" (1,5ghz)

  • Medlem
  • Thailand
  • 2005-10-22 16:03

Utmärkt - men
jag har en ibook 12" med bluetooth. Kan jag räkna med samma problem som med PB? I så fall är det väl säkrast köpa en beprövad analog grunka.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 10:14
Ursprungligen av Stig R:

Utmärkt - men
jag har en ibook 12" med bluetooth. Kan jag räkna med samma problem som med PB? I så fall är det väl säkrast köpa en beprövad analog grunka.

Som sagt; det BORDE ju fungera, men erfarenheten har bara gett bakslag. Har inte kollat huruvida Bluetooth-firmware är helt uppdaterad, vilket borde spela stor roll.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-21 16:02

Töntfrågor från en gammal man som är intresserad av Skype och BT-headset:

- 'Ringer' det i iMacens högtalare vid samtal in? Jag vill inte vare sig ha headset på mig för jämnan eller ens påslaget.
- Hur laddas BT-headseten? BT-grejor har ju en tendens till att 'käka batteri'.
- Skype vs VoIP? Skulle inte VoIP/Gizmo vara bättre/billigare?! Vilken är haken till varför inte folk kör det senare alternativet?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-12 13:28
Ursprungligen av Le:

- 'Ringer' det i iMacens högtalare vid samtal in? Jag vill inte vare sig ha headset på mig för jämnan eller ens påslaget.

Det gör det, för mig i alla fall.

Ursprungligen av Le:

- Hur laddas BT-headseten? BT-grejor har ju en tendens till att 'käka batteri'.

Oftast via en medföljande batterieliminator.

Ursprungligen av Le:

- Skype vs VoIP? Skulle inte VoIP/Gizmo vara bättre/billigare?! Vilken är haken till varför inte folk kör det senare alternativet?

Skype är en metod för VoIP. Däremot så bör man, tycker jag, undvika Skype så länge de kör på en proprietär metod för ljudöverförseln - kör hellre med Gizmo project som använder öppna standarder som alla kan köra!

Anledningen är väl som med Windows, "alla andra kör det".

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-27 19:42
Ursprungligen av JonesH:

Det gör det, för mig i alla fall.

Oftast via en medföljande batterieliminator.

Skype är en metod för VoIP. Däremot så bör man, tycker jag, undvika Skype så länge de kör på en proprietär metod för ljudöverförseln - kör hellre med Gizmo project som använder öppna standarder som alla kan köra!

Anledningen är väl som med Windows, "alla andra kör det".

Tack JonesH.

Följdfrågor, också de synnerligen elementära:

- Ringer jag alltså gratis 'från Skype alt Gizmo till Win-användare med 'VoIP'? (Eller kan bara Skypare snålringa andra Skypare?)
- Och vice versa?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-11 15:39
Ursprungligen av Johan Gunverth:

Vill med detta enkla inlägg meddela att Jabra BT 205 fungerar utmärkt med Mac OS X i följande konfigurationer:
- D-Link DWM-120 uppdaterat till senaste programvara (Apple Bluetoothuppdaterare)
- D-Link DBT-120 uppdaterat till senaste programvara (Apple Bluetoothuppdaterare konverterar den till en DWM-120)
- IMac G5 inbyggd bluetooth
- PowerMac G5 inbyggd bluetooth
- PowerMac G4 inbyggd bluetooth

PowerBook G4 12"/86 eller PowerBook G4 15"/1,25GHz fungerar ej. Bluetoothguiden gnäller om att "den inbyggda hårdvaran inte stödjer headset"...vilket får anses var konstigt. Någon här kanske har en hint

Headsetet fungerar utmärkt med iChat och Skype.

någon som vet om det går att flasha en ickekompatibel blåtandsmodul så att den fungerar med jabraheadset?

mvh

A

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-21 22:04
Ursprungligen av august:

någon som vet om det går att flasha en ickekompatibel blåtandsmodul så att den fungerar med jabraheadset?

mvh

A

Flera frågor om detta:

Har nu provat 2 olika BT moduler utan framgång:
1 billig Tecom BT 1.1
1 halvdyr (dock no name från teknikmagasinet) BT 1.2

fortfarande samma felmeddelande. Har uppdaterat BT via apples hemsida.

Finns det något särskilt som krävs för att det ska funka eller är det helt random?!
Sitter med en iBook G4 i Panther. Kanske skulle tiger hjälpa?

mvh

August

Jag har använt Jabra BT200 till min PowerBook 12"/1,33

Nemas problemas.

1
Bevaka tråden