Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka datorer är inne på mitt nätverk?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-21 17:39

Kan man se vilka datorer som är inloggade och anslutna i mitt trådlösa nätverk? Hur, är isåfall den givna följdfrågan.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-21 18:33

Brukar normalt gå via administrationsverktyget för din accesspunkt.

Sedan finns naturligtvis programvara för detta ändamål och mycket mer. T ex KisMac.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-21 18:56

Jasså? Hur gör jag då? Ser inget som skulle kunna vara någon sådan funktion. Jag kör Airport Express. Ska kolla på KisMac. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-21 19:18

Med en klient för att läsa av SNMP från din Airport Express kan du få upp information om vilka som är anslutna.

Du kan t ex testa följande. Detta kräver dock att SNMP är aktiverat i inställningarna på din Airport Express.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22129

Tanka ned gratisprogrammet Wake on Lan , där ser man ju alla som är inne på nätverket.

Annars kan du skriva "arp -a" i terminalen så kommer alla upp.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-27 18:59

Snooze undrade vilka datorer som var anslutna till det trådlösa nätverket. Inte nätverket i största allmänhet.

Jo, men om det är ett mindre nät så har man ju hyfsad koll på vilka burkar som ska finnas där. Annars så är ju KisMac som nämnts tidigare ett bra tips.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-27 20:50

Jag försökte bara hålla kvar diskussionen kring den faktiska frågan för att inte blanda upp tråden med en massa annat. Eller så hade jag bara kunnat vara tyst och sluta vara jobbig iom att jag redan svarat på frågan.

1
Bevaka tråden