Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Mac OS X reklamfilmer!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har lagt upp (men ej länkat) fem nya reklamfilmer om Mac OS X här:
http://www.apple.com/macosx/theater/xmovies/

Filmerna tar upp Quartz, Powerbook, Mail, Sherlock och iChat.

Har hittills bara sett Quartz-filmen men den är grym!

Tyvärr har sk-tpeezeen på jobbet inget ljudkort så jag kan inte höra speakern.

Uppdaterat:
Jaguar on the loose är störtkul!

[ 17 December 2002, 09:38: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-12-17 09:39
Citat:

quote:Tyvärr har sk-tpeezeen på jobbet inget ljudkort så jag kan inte höra speakern.

Du missar inget, det är ingen speaker på filmerna.

Tyvärr tycker jag att detta måste vara Apples sämsta kampanj hittils, ganska långt från Think Different osv... Tyckte att filmerna kändes lite hemmagjorda, lär knappast attrahera några nya switchers.

Dessa verkar inte vara i formen av reklamfilmer ala Think Different heller utan mer för o visa upp funktioner i OS X som kanske är svåra att förklara med ord.

"Explore Mac OS X Jaguar, the latest version of the world’s most advanced operating system, through videos that take you step by step through its features."

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-12-17 09:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Dessa verkar inte vara i formen av reklamfilmer ala Think Different heller utan mer för o visa upp funktioner i OS X som kanske är svåra att förklara med ord.

"Explore Mac OS X Jaguar, the latest version of the world’s most advanced operating system, through videos that take you step by step through its features."

Iofs sant.... Men jag tror inte att min pappa tex. skulle förstå nyttan med "QuartzExtreme", eller "jaguar on the loose" efter att ha sett filmen.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-17 13:27

Nä, även apples reklammakare har tydligen jaguarfläckar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-17 13:56

Hmm... dom vart ju rätt töntiga

Nja, de där filmerna känns som dom är gjorda av elever på det lokala mediagymnasiet. iallafall om man jämför med Apples tidigare standard vad gäller reklamfilmer. Dom här var varken särskilt instruktiva eller snygga.

[ 17 December 2002, 14:18: Meddelandet ändrat av: HankPank ]

Jag är benägen att hålla med. Dessa filmer funkar inte! Man ska sälja idén med Macintosh. Visa att Macintosh är inte bara en dator utan ett sätt att vara (Se t.ex Ellen Feiss ) Det ger resultat, tror jag.

Helt enkelt mera uppkäftighet och avantgarde! Varför inte t.ex låta David Lynch få fria händer och göra sin tolkning av MacOSX? (tidigare diskussion)

  • Medlem
  • 2002-12-17 15:08

Zoom var ju ganska tuff

Snyggt att dom hade med en iMac 17"

  • Oregistrerad
  • 2002-12-17 16:02

Men ska dom gå på tv?

Är det inte bara lite kul filmer till oss som redan är omvända så det står härliga till?

Vad jag försökte få fram var just att detta är ju inga reklamspottar, utan snarare nån form av snabb demo på nya funktioner i OS X.

Står ju "explore o step by step".. inget som är för tv-spot sammanhang.. så tolkar iaf jag det.

Bara en möjlighet för besökare på webbplatsen att se lite snabbt vad var och en av finesserna är. Sen att dom är mindre bra även på det kan man ju disktuera men det känns inte som något hot gentemot nya reklamspotttar, det kommer var så säkra.
MWSF ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-17 16:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Helt enkelt mera uppkäftighet och avantgarde! Varför inte t.ex låta David Lynch få fria händer och göra sin tolkning av MacOSX? (tidigare diskussion)

DET hade varit något!

Hm, kom på en tanke - eller en utveckling av "Think different"...

Be Different

kanske vore den nya given

  • Medlem
  • 2002-12-18 00:12

Jaguar on the loose...

...menar de allvar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-18 00:37

Nu är de borttagna. Såg de tidigare och hoppas för Apple´s skull att de inte ska användas som reklam.
Då skulle det vara den sämtsta reklamkampanjen som Apple har gjort.

Håller med Mattias L om att filmerna känns hemmagjorda. Man kan inte marknadsföra en plattform med hjälp av ett chattprogram.

Riktigt trista reklamfilmer

Ingen som har kvar dem? Vore roligt att se dem trots allt..

Här finns två stycken sparade.

"Jaguar on the loose", haha, den var kanske ingen höjdare. Men "Zoom" var cool tycker jag.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Ingen som har kvar dem? Vore roligt att se dem trots allt..

Jag sparade allihop. Hur-var-när vill du ha dem?

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-12-19 14:28

Musiken i filmerna måste ju vara en spark i magen på alla ljudläggare/ljuddeigners/kompositörer osv... Den är skitsunkig......

[ 19 December 2002, 14:28: Meddelandet ändrat av: Mattias L ]

1
Bevaka tråden