Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högljudd hårddisk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker hårddisken i min PB 12" har börjat väsnas väldigt mycket den senaste tiden. Dels knäpper den konstant samt avger ett ihållande surrande som ibland ändrar tonhöjd.

Vad beror detta på? Min kära dator brukade ju vara så tyst och snäll förut.

Låter som att din kära hårddisk håller på att ge upp, det behöver inte nödvändigtvis vara så. Men jag skulle nog göra en backup illa kvickt om jag var du.

Hoppas det ordnar sig i alla fall!

men det verkar ju vara helt barockt! datorn är blott 5 månader gammal. varför ska såna här saker alltid oroa när det inte finns en chans att jag kan vara utan datorn förrän i mitten av januari?

Låter skummt, har du lutat datorn mycket eller åkt mycket buss/bil med den igång?
Det låter helt klart som att din HD har börjar ge upp, ibland får man tyvärr måndagsexemplar, det är bara sånt som händer.
Kopiera över allt viktigt till skivor eller en annan hårddisk och lämna in datorn på garanti.
Annars kan du fortsätta använda datorn tills du inte behöver den akut om du vågar ta chansen och sen lämna in den.

mjo det har väl hänt antar jag. den är tvungen att leva i tre veckor till iaf sen ska den lämnas in.

Okej, men bränn ut det viktigaste nu ifall nåt händer, bättre att inte ångra sig efteråt.

1
Bevaka tråden