Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eyetv 410 och Boxer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-12-14 21:01

Tjena!
Var och köpte en Macmini och en elgato eyetv 410 igår. Glad som en räka kom jag hem, kopplade ihop allting som jag skulle och blev sedan skit sur. Jag upptäkte då att det inte bara var att slänga i Boxer kortet i Eyetvn för att det skulle funka. Efter några sökningar här på 99mac så såg jag att man behövde en ca-modul, något som man inte upplyste om i min "lokala" mac butik.
Nu till saken, kan jag koppla min vanliga Nokia Boxer till Elgaton och därigenom kolla på de digitala kanlerna eller måste jag köpa en ca-modul för 600:-? Man borde ju kunna koppla boxern till elgaton och sedan få en den kanalen som är aktiv på boxern, eller?

Tacksam för snabba svar, Vill börja banda lite tv!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-14 21:28

Du måste tyvärr köpa en ca modul, eyetv 410 har inga analoga ingångar för att koppla in yttre källa.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-12-14 21:33

Då tackar jag för ditt svar Då blir det till att pinna iväg till radiogubben imorgon o köpa mig en ca modul. Någon som vet hur mycket hårddisk utrymme en timmes inspelning tar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-14 21:41

Detta vet jag inte, men den lagrar i mpeg2 så en timmes inspelning borde ta upp 2-4GB beroende på kvalitet.

En timme tar ungefär 1GB. Boxer har rätt kass bildkvalitet.

Det är en Viaccessmodul du ska ha för övrigt men det kanske du visste.

1
Bevaka tråden