Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

segt i firefox och safari!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att surfa på internet sedan ett par dagar tillbaka. Problemet är att det ofta inte händer någonting när jag klickar på länkar eller ett bokmärke, firefox bara står och tuggar. Oftast fungerar det den 3:e eller 4:e gången jag klickar och då laddas sidan snabbt. Jag tror inte att det är mitt glocalnet ADSL som är problemet för ibland har jag haft en nerladdning som har stått och tankat i cirka 100 Kb/s sammtidigt. Det är likadant i safari. Vad kan det vara som strular?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-18 20:56

Det om båda webbläsarna jävlas samtidigt, så är det antingen din dator eller nåt på vägen till sajten du försöker komma åt. Det kan ju vara precis vad som helst.

Men du kan ju testa med ett test: http://tptest.se/ Ladda ner och testa hastigheten.

Öppna också Network Utility i verktygsmappen och gör en "traceroute" till sajten du vill öppna. Då kan man se om det är stopp nånstans, och i så fall var.

Kan mycket väl vara din ISP's grejer som strular.

Tptest blev 6-7Mbit/s så det verkar inte vara något knas där. Network Utility körde jag mot www.hotmail.se (krånglar ibland för mig) men jag har inte kompetens att tolka resultatet. Jag får fortsätta felsöka. Jag kanske har ändrat någon inställning någonstans, kan vara lite klåfingrig av mig ibland.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-18 22:01

Jag har också Glocalnet (bor i Karlstad) och har haft en del konstigheter de senaste dygnen. Ibland är det stopp, men bara http-protokollet (dvs webbplatser). Mail, t.ex. funkar fint.

Det vore bra om det är glocalnet som är problemet. Jag har haft misstankar riktade mot OSX, firefox och airport den senaste tiden men det fungerar bättre idag.

1
Bevaka tråden