Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

k700i låter som en kamera

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man stänga av kameraljudet i k700i så att det inte låter fan när man tar en bild?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 18:08

Ställ in hela telefonen i ljudlöst läge så ska det funka din gamle smygfotare

Funkar i alla fall på 750'n.

Ursprungligen av jsalo:

Ställ in hela telefonen i ljudlöst läge så ska det funka din gamle smygfotare

Funkar i alla fall på 750'n.

Det verkar dessvärre inte hjälpa. Menar du att jag trycker på knappen 'mer' och då väljer 'ljud av'?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-18 18:30

Försvinner inte om man ställer in ljudlös på min V800 heller.

Det är nog ganska bra att man inte kan stänga av det. Annars skulle man ju inte veta när folk springer runt och tar kort hej vilt. Lite obehagligt är det allt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-12-18 18:36

Tur att jag har en Nokia - på den kan man stänga av kameraljudet - annars skulle jag aldrig köpt den.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 11:46
Ursprungligen av mjg:

Tur att jag har en Nokia - på den kan man stänga av kameraljudet - annars skulle jag aldrig köpt den.

wow. en riktig "deal breaker" alltså?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 18:39

Var tvungen att testa, jodå, helt tyst på min K750i i sk. "tyst läge" alltså i "mötesläge" så att säga.

Kanske en 750 only feature

  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 18:44
Ursprungligen av jsalo:

Var tvungen att testa, jodå, helt tyst på min K750i i sk. "tyst läge" alltså i "mötesläge" så att säga.

Kanske en 750 only feature

Jo det är det nog då, för det fungerar inte på min k608i ... :S

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-18 18:42

Känner igen den där diskutionen... och funderar på om det inte handlade om smygfotografering. Det va någon kamera som inte gick att få tyst på, pga den anledningen iaf.

Får mig att tänka på frågan som kommer upp då och då på fotosidan: "Hur stänger jag av ljudet på min 350d?"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-18 20:36

Det går tyvärr inte stänga av ljudet på k700-modellen. Inte på de som säljs i europa iaf. Har läst i en massa olika forum angående just den detaljen, men det ser mörkt ut.

Hm, har man pa ljudlöst sa blir iallafall min tyst...

Ursprungligen av ztaafen:

Hm, har man pa ljudlöst sa blir iallafall min tyst...

Det börjar låta som att det skulle gå å fixa medelst en firmware-uppgradering.

Stänga av ljudet i K700i

Ursprungligen av David Slättne:

Kan man stänga av kameraljudet i k700i så att det inte låter fan när man tar en bild?

I min S700i (som enligt uppgift skall ha samma programvara) så funkar det med att trycka och hålla ner "C" tills displayen visar en ton med ett streck över.
Det går också loppla på tyst läge med "#".

Ett tryck till på samma tangent kopplar på ljudet igen (togglefunktion)

I tyst läge säger inte telefonen flaska.

Sedan tycker jag det är lite fånigt att käfta om att man har ett annat märke på sin lur och att den minsann kan det här - hjälper det Slättne?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-19 11:26

Det kan ju inte skilja så mkt mellan olika k700 modeller? Visst kan man modifiera firmwaren, och hacka lite i mjukvaran. Jag har gjort lite av allt och ändå inte lyckats stänga av ljudet, men om någon har något über tips så vore det nice.

Om man väljer profilen möte så blir det tyst

1
Bevaka tråden