Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med batteri och vila nya PowerBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 11:02

Hej!

Jag har märkt ett konstigt "problem" med min nya PowerBook 15". Anledningen till apostroferna är att jag inte är säker på att det är ett problem eller om det ska vara så. Hur som helst, datorn går inte in i viloläge när batteriet har slut på ström. Pulslampan som indikerar vila är ej igång. När jag sedan kopplar in nätström får jag vänta någon minut innan jag överhuvudtaget kan starta den, sen laddar den tillbaks där jag var sist, men det tar runt 20-30 sekunder innan den laddat klart.

Så jag förlorar ingen information, men på min iBook så gick datorn i vila när batteritiden var lika med noll, sen gick den att väcka som vanligt bara man hade nätström på. Jag har kalibrerat batteriet men utan hjälp. Ska det vara såhär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-18 11:54

Det där är en feature snarare än en bugg. För att du inte skapa tappa data om batteriet tar slut helt och hållet sparas minnesinnehållet ner på hårddisken när batteriet är nere på 0%. Anledningen till att det tar tid att starta datorn igen är att allt minnesinnehåll då måste läsas tillbaka från hårddisken.
Detta är en ny finess i de senaste powerbookarna.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 00:22

ok, tack!

1
Bevaka tråden