Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnen till Quicksilver

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-17 18:16

Jag har en G4 Quicksilver som beter sig skumt i mellan åt. Det kan vara allt från att den inte vaknar i från vila eller att muspekaren fryser till att kernal panic uppstår. Jag har kopplat ut det mesta av mina externa prylar, men fortfarande så uppstår dessa "hängningar". Jag har även bytt hela moderkortet för ungefär 2 år sedan.

Så nu börjar jag misstänka att det är minnena som är dåliga. Så min fråga är var handlar jag bra minnen till ett bra pris och vilket märke ska man köpa? Webhallen har ett antal, bland annat ett Kingston 512 MB för 805 :- medans Macoteket har ett motsvarande för 895 :-. Vad Macoteket säljer för märke framgår inte. Ska säga att det sitter två 512 MB i min burk idag. Tänkte börja med att köpa ett nytt för att testa och se om det bara är ett felaktigt minne eller båda.

Någon som har tankar kring detta eller som är duktig på att läsa panic logs? Vill ju att min G4 ska vara lite stabil som min PB G4 som aldrig betett sig så här.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-12-17 18:52

Kingston har bra kvalitet. Tänk på att QS skall ha PC133-minnen.

Ta ut ett minne i taget och testa om det fungerar bättre utan just det minnet!

1
Bevaka tråden