Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail går inte att gömma som startobjekt i Tiger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bla Mail markerat som Startobjekt för mitt konto i Tiger. Alla andra applikationer utom Mail går att gömma vid uppstart. Jag kan markera göm i listan under startobjekt men det gör ingen skillnad. Det spelar ingen roll om det finns olästa mail i inkorgen eller inte så det verkar bara som om Mail inte vill gömma sig vi uppstart.

Har någon annan än jag stött på detta och vet om det går att fixa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 10:10

Tror alla som försöker stöter på detta. Jag får det. Har för mig att det är ett fel i Mac OS X.
Antar att man skulle kunna lösa detta genom att göra ett Applescript som gömmer programmet vid uppstart. Precis som det skulle göra med skillnad att det kanske biter på det här sättet.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-12-18 13:29

Typ såhär?

tell application "Finder"
try
set visible of every process where the name is not equal to "Finder" to false
end try
end tell

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 15:28

Är detta lösningen?

Tar upp en gammal tråd.

Funkar denna lösning, och hur går man till väga i så fall. Har aldrig använt mig av scripter.

//Ezzin

Oj, det var länge sen jag skrev den frågan. Jag provade aldrig scriptet, så jag vet faktiskt inte hur det funkar. Jag har istället vant mig vid att de få gånger jag startar upp/om min dator gömma mail med ett snabbkommando via butler. Eftersom jag bytt dator sen jag skrev frågan så blir det inte heller så många omstarter längre.

Jag tycker dock att det är ganska lustigt att felet i sig biter sig fast efter så otroligt långt tid och många uppdateringar. Har någon här provat om det samma gäller i Leopard?

Hehe... såg mitt extremt gamla inlägg här nu och kan konstatera att efter uppdateringen till Snow Leopard så funkar det faktiskt som det ska. Jag antar att det haft så låg prio hos Apple att det inte gjorde något åt det tidigare, men drygt 5 år för en bugg känns allt lite långt hehe...

1
Bevaka tråden