Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

testa isight

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-16 11:16

Hej på er!
Har just inhandlat en ny isight, skulle dock gärna vilja testa den lite mer. Men nu är det så att de jag tänkt prata med i framtiden får sina kameror i julklapp, och jag orkar ju inte vänta en hel vecka!!
Någon som anmäler sig frivilligt??:)

AIM adress: smedsgarden

Jag har ingen webbkamera där jag sitter nu, men tidigare i veckan testade jag videochat i iChat för första gången (jo, faktiskt, trots att jag haft en firewire-webbkamera i flera år) och jag blev väldigt imponerad över hur smidigt det fungerade, och hur bra kvalitén var.

  • Medlem
  • 2005-12-16 13:59

Ja, jag har ju testat hur det fungerar och sett kvaliten genom förhandsvisningen. Och det är rent otroligt vilken bildkvalitét! Har använt många andra kameror till PC tidigare, men det här är ju rent otroligt bra. Att det sedan är hur enkelt som helst med mac är ju ingen förvåning. Återstår bara att se hur smidigt det fungerar mellan mac-pc.. Verkar kunna bli lite trassligt där..

Ja, mellan mac-pc blir det nog sämre, tyvärr. iChats videostöd fungerar ju bara mellan macar. Och video i MSN är eftersatt på macen (går väl hyfsat genom aMSN har jag förstått).

Det ska bli intressant att se hur Skypes videosamtal kommer att fungera. Än så länge är det väl bara för Windows (som betaversion dessutom), men det kommer nog för mac också.

  • Medlem
  • 2005-12-16 15:07

Vad jag fått höra, av vissa men inte alla, så finns det en version av AIM klienten för windows där det ska fungera. Ska testa senare ikväll, vi får väl se!

  • Medlem
  • 2005-12-30 22:04

Kan meddela att om man kör enligt följande:
mac med AIMkonto och PC med AIM 5.9 (obs! Inte senaste trinton), så fungerar det alldeles utmärkt, både ljud och bild. Inga problem eller krångel alls.
aMSN fungerar inte alls.

Coolt, då gäller det bara att övertala PC-användare att skaffa AIM också...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 11:10

Jag har andvänt aMSN ganska länge nu det funkar perfekt med video funktionen, dock blir bilden lite mörk man får trixa i inställningar...
Mac-mac därimot funkar inte av någon skum annledning, men Mac-PC..

  • Medlem
  • 2006-01-02 13:30

amsn testade jag bara mac-mac, det förklarar varför det inte fungerade för mig då. Konstigt.
Tröttnar du på mörk bild kan du ju testa AIM, det är riktigt bra bild där, utan trixande.

1
Bevaka tråden