Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få Bt-headset att lira med Powerbook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Powerbook hittar mitt bt-headset MEN i Bt-inställningsassistent säger att headset inte kunde ställas in. för att headset inte stöds av Bluetoothmaskinvaran.

Headsetet är ett SE Akono HBH-300. Vill använda headset till skype och ichat.

Vet någon något om hur man får det att fungera!?

M.V.H
Per

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-16 14:04

För drygt ett år sen kom Bluetooth Firmware Updater just för att man skulle kunna använda headset. Har du kört den på din Pb? Jag har version 1.2.0 liggande i min Verktygsmapp.

Om Powerbooken är nyare än så borde den redan kunna ansluta headset, i så fall vet jag inte vad du ska göra.

Powerbooken är inköpt förra sommaren, så jag får prova köra 1.2.0 firmware och se om det funkar bättre då... åter kommer när detta är gjort!

M.V.H
Per

Nix. funkar inte...börjar med att starta 1.2.0FW från verktygs prog, det startar men kan inte hitta någon bt-enhet...jepp jag har haft headsetet påslaget. Efter detta så försätts installationen i "vila".

Ruggigt besviken, ska föröka reklamera headsetet:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-20 14:04
Ursprungligen av Lillper:

Nix. funkar inte...börjar med att starta 1.2.0FW från verktygs prog, det startar men kan inte hitta någon bt-enhet...jepp jag har haft headsetet påslaget.

Jag vet inte om du ska ha några BT-enheter igång när du kör FW-uppdateringen, den är ju bara för att lägga in ny firmware i BT-kretsarna i datorn. Säger den att du inte har någon BT-hårdvara eller att du inte behöver uppdatera?

1
Bevaka tråden