Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya HP Color LaserJet till jul?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-04 10:20

Några LaserJet-modeller är prissänkta och HP Sverige antyder att något är på gång snart. Då flera av er är Macsäljare undrar jag om ni kan bistå med lite inside info? Det gäller alltså maskiner för 'hemmakontoret'.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-18 12:57

Kan inte saga så mycket men jag kan bekrafta att det kommer ut en hel del nya produkter från HP strax innan jul.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-18 14:19
Ursprungligen av strukt:

Kan inte saga så mycket men jag kan bekrafta att det kommer ut en hel del nya produkter från HP strax innan jul.

Misstänkte det.
Då väntar jag med att beställa en färglaser från HP's nuvarande modellutbud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-10 12:42

Det ser inte ut att bli nya modeller före jul? Jag tittar på 2550 modellen. Den har väl funnits ett tag?

  • Medlem
  • 2005-12-10 14:26

HP 2600n köpte jag

Jag har köpt HP 2600n som vad jag förstår är efterföljaren till HP 2550. Skrivare är ansluten via Ethernet till Routern. Installationen gick lätt som en plätt (enklare än för XP).

Jag är också helt nöjd med utskrifterna. Det enda som är lite sjukt är att det billigaste sättet att köpa en ny uppsättning toner-kassetter är att köpa en ny skrivare som levereras med fulla kassetter.

Ursprungligen av petah:

Jag har köpt HP 2600n som vad jag förstår är efterföljaren till HP 2550. Skrivare är ansluten via Ethernet till Routern. Installationen gick lätt som en plätt (enklare än för XP).

Jag är också helt nöjd med utskrifterna. Det enda som är lite sjukt är att det billigaste sättet att köpa en ny uppsättning toner-kassetter är att köpa en ny skrivare som levereras med fulla kassetter.

Är det verkligen så? Men...men...men det är ju helt sinnes! Haha!
Förresten, det brukar väl vara halvfulla kassetter i från början - är det inte så här?

  • Medlem
  • 2005-12-11 16:22

Nej, enligt uppgift säljs den med fulla kassetter. Se t ex pdf-informationen på Dustin's hemsida. Annars hade det varit en dålig affär.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 15:14
Ursprungligen av petah:

Jag har köpt HP 2600n som vad jag förstår är efterföljaren till HP 2550. Skrivare är ansluten via Ethernet till Routern. Installationen gick lätt som en plätt (enklare än för XP).

Jag är också helt nöjd med utskrifterna. Det enda som är lite sjukt är att det billigaste sättet att köpa en ny uppsättning toner-kassetter är att köpa en ny skrivare som levereras med fulla kassetter.

Hua, hoppas verkligen inte det. Använder själv en HP Color LaserJet 2550 och det kommer nog bli dyrt att byta kassetter. Suck!

Haha, sen kan du sälja den gamla skrivaren och tjäna ännu mer pengar... smart HP, mycket smart...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-10 23:27

Och 'kampanjpris' på HP 3550. Vad är på G?

Mnja, jag har då för mig att det finns 2 olika kassettyper till den - att den jag köpte hade en annan "beteckning". Får verkligen kolla upp det där.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-12-12 17:16

HP 2600n är inte efterföljaren till 2550n.

HP 2550n har postscript och 64 Mb minne som standard. 2600n är en skrivare som använder värden som processor (sk GDI skrivare) och har bara 16 Mb minne. Jag har en 2500 och har installerat en 2600n i ett system jag sålde. Den är väldigt prisvärd även om jag såg en svag tendens till ränder i fotoutskrifter något som inte finns på min 2500. Dock så är 2600 snabbare på färsutskrifter eftersom den skriver alla färger på samma gång till skilnad från 2500/2550 som matar pappret en gång per färg (CMYK).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 20:53

Ett lite sidospår när jag hittar flera HP 2550 ägare. Är ni nöjda med den?

Jag står i valet och kvalet för att köpa en färglaser. HP är HP, tillförlitligt. Hur är utskriftkvaliten på bilder/foton? Maskinen är 1,5 år gammal. Alternativet jag funderar på är Minolta som fick bra i test. Lite nyare.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-12-15 22:08

Jag tycket att utskriften från min 2500 är helt OK. Du har rätt, modellen har funnits ett tag så det finns väl möjligheter att det är en ny på gång. Eller så nöjer man sig med 2600 som "entry-modell" och sparar PS mm till de lite dyrare modellerna.

Tror du själv måste jämföra utskrifterna mellan skrivarna. I senaste MacWorld (nr 10) så finns det ett test av fem färglasers, dock det något dyrare segmenten 4000-7000 + moms.

1
Bevaka tråden