Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Freecom extern hårddsik 80 GB

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 18:46

Hej,

har en kompis som har en Freecom extern hårddsik, 80 GB. Den är formatterad för Win XP, som väl kör NTFS-filsystem. Kan jag komma åt filerna på nåt sätt?

/erik

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 19:22

kan modifiera frågan till att det verkar vara en av usb-portarna på PB som inte är som den ska. Kanske löser även det sig snart. Nu funkar det hur bra som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 17:16

Hej,

fick också problem och det fungerade inte med min nya PB G4/1.66/128. Formaterade till förbannelse. Inget resultat men i ett sista(!?) desperat förök pluggade jag in den extra ström USBn i en annan dator och då fungerade det. Så Freecomen funkar på alla mina Windows burkar (3 stycken) utan extra USB men inte i PBn. Jag vet inte om det är för låg spänning eller för lite ström som är problemet, men jag tror på det förstnämda ty när man kör med en kabel kan man se att den finns i System Profiler men inte i DiskUtility. Data ändrar sig också i System Profiler när man kopplar in "extern" strömförsörjning då mer data framkommer. Det suger men nu har jag i alla fall lokaliserat felet. Rekommenderar inte Freecom 80 GB till PB ägare.

/Martin

1
Bevaka tråden