Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken fin sida!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen ser forumet "Mac" ut! Riktigt stiligt, sen är ju "Mina trådar" klockrent! Lite trist att sitta med Explorer på jobbet dock för det ser lite skumt ut, men det kvittar väl när man kommer hem till Safari gissar jag? Bra jobbat!

Oj vad snabbt sidan laddade? Är det snabbare nu eller hade jag bara tur?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-12-06 09:03

Snygg uppdatering

Efter uppdateringen är 99mac ännu trevligare att vara på... supersnyggt:)

Oj, ser väldigt fint ut.:)
Skall titta närmare när morgongörat är över här på jobbet.
Ena riktiga eldsjälar som står bakom detta forum får man säga.

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-12-06 09:19

Hoppla, hoppla!
Vad är det för supersnygg sida som mötte mig när jag väckte datorn? Alltså, jag är helt "flabbergasted"!

Keep on trucking, 99mac!

Hmmm, ska det se ut så här verkligen? Ojoj....

Näe, nu har jag vant mig. Tycker det ser fantastiskt ut.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-12-06 10:31

Kan inte göra mer än att hålla med. Det ser helt underbart ut!

Bravo

Wow! grymmt imponerad av nya sidan; looken, upplägg och allt är supernice

5 av 5 möjliga!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-06 17:59

Riktigt snyggt!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-06 18:02

Finemang, 99-teamet! Mycket snyggt, överskådligt.

Har ni sett nya MacWorld? Hahahahaaaa! Jösses!!

Har inte varit inne på ett tag, så jag vill också tillägga att förändringen verkar enbart positiv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 15:31

Tycker också 99mac blivit riktigt snyggt. Däremot måste jag klicka en extra gång (mot tidigare) för att komma till "Nya inlägg" från första sidan.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-15 15:33

Jag håller med om att det kan vara onödigt att numera behöva två klick för "Nya inlägg" mot tidigare ett.

Visst, det är inget stort problem, men som sagt så känns det väldigt onödigt när man vant sig vid att bara vara ett klick från de senaste inläggen.

Annars vill jag bara rikta mycket beröm för omgörningen av sidan. Riktigt snyggt och stiligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 16:32

Jag ansluter till berömmarna. Klart bra design. vilket lyft! Funktionaliteten bra som alltid. gillar man ser senaste kommentarer på startsidan följt av diskussioner under. Mina trådar efterlängtat.

Får dock ingen pop-up för nya meddelande. Inboxen på startsidan vore inte så dumt. Om där finns brev.

Som jag sagt innan, jag älskar utseendet på detta forum ännu mer än innan
Till Björnström har jag dock skickat denna, men han verkar ha fullt upp för tillfället så det är väl bara att vänta tills han testar den. Så länge kan ni se och säga om ni tycker att den passar eller inte.
http://img234.imageshack.us/img234/472/report0tr.gif

Jag tycker att den knapp som finns nu är lite irriterande, lite väl utstickande, vilket är synd för ett sånt fint forum.

Så därför gjorde jag om den lite med GIMP och ifall ni på 99mac team undrar, så tar jag naturligtvis inte betalt för den eftersom det är nog betalt för mig att forumet är gratis, vill bara att allt ska smälta in perfekt i den nya looken

Ursprungligen av apple4ever:

Som jag sagt innan, jag älskar utseendet på detta forum ännu mer än innan
Till Björnström har jag dock skickat denna, men han verkar ha fullt upp för tillfället så det är väl bara att vänta tills han testar den. Så länge kan ni se och säga om ni tycker att den passar eller inte.
http://img234.imageshack.us/img234/472/report0tr.gif

Jag tycker att den knapp som finns nu är lite irriterande, lite väl utstickande, vilket är synd för ett sånt fint forum.

Så därför gjorde jag om den lite med GIMP och ifall ni på 99mac team undrar, så tar jag naturligtvis inte betalt för den eftersom det är nog betalt för mig att forumet är gratis, vill bara att allt ska smälta in perfekt i den nya looken

Den var snygg, vi har diskuterat om hur ful den nuvarande är, den både sticker ut färgmässigt och har kass kantutjämning. Björnström är ute och reser just nu, men jag ska påminna honom om att byta ut denna när han har tid (om han inte misstycker - men det har jag svårt att tro).

På längre sikt skulle vi behöva ha alla ikoner omritade i samma stil, men det är ett jättejobb (eller en jättekostnad om man anlitar någon), så för tillfället är det lite så och så men konsekvensen i ikonerna.

Ursprungligen av Adrian B:

På längre sikt skulle vi behöva ha alla ikoner omritade i samma stil, men det är ett jättejobb (eller en jättekostnad om man anlitar någon), så för tillfället är det lite så och så men konsekvensen i ikonerna.

Tja du, det finns ju gott om tomtar (!) som kan både det ena och det andra här på forumet. Vad sägs om att LISTA alla ikoner som finns på ett ställe, så man får en överblick. Vem vet - kanske blir man sugen på att designa loss lite i jul....

Ursprungligen av sjovall:

Tja du, det finns ju gott om tomtar (!) som kan både det ena och det andra här på forumet. Vad sägs om att LISTA alla ikoner som finns på ett ställe, så man får en överblick. Vem vet - kanske blir man sugen på att designa loss lite i jul....

Ja, precis, jag kanske får lust att göra lite mer jag med
Jag har ju liksom ganska lätt för sånt här oftast.

Ser snygg ut!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-19 22:47

Jag tycker pratbubblorna på nyhetskommentarsidan känns lite... tja... oseriösa kanske är rätt ord? Ser lite rörigt ut, dom hör inte hemma i designen liksom.

Annars tycker jag det mesta är snyggt och smidigt.

Adrian, om du kan göra en lista sen nästa vecka eller nån gång så kan man dela upp arbetet till frivilliga, vi säger att det är t ex 100 ikoner, 10 personer intresserade = 10 ikoner var =skitsnabbt, billigt och bra arbete

Det är herr Björnström som sköter om forumet så jag vet inte ens om jag kan plocka fram den informationen själv. Jag ska försöka uppmärksamma honom på det, men han är just nu ute på en jordenruntresa (varav MWSF är ett stopp!) och kommer tillbaka i slutet av januari, så jag vet inte hur mycket tid han har.

Det vore jättebra om du och andra ville göra jobbet, men jag tror man inte ska vara för många. Tanken är ju att man vill ha samma stil och samma känsla på alla ikoner och ju fler kockar desto mera varierade ikoner som man brukar säga

Men testa gärna att göra om några av de ikoner du ser just nu och så kan ju andra på 99mac få säga sitt om det duger osv.

Tyvärr kan man oftast inte bara säga till mig: "Välj ut vilken du vill!"
Utan man måste oftast säga specifikt exakt vilken jag ska välja, jag har problem med egen vilja.(Förrutom när det kom till rapportera-knappen då)

1
Bevaka tråden