Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub - en trevlig kväll!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bild tagen av Ola Andersson - MacPub Sthlm på Nordic Light Hotel

99mac vill påminna om att det finns minst en trevlig kväll per månad i landets tre största städer (och Umeå!). Det är vår egen MacPub där du kan komma och ta en välsmakande öl, cider, vin, kaffe eller läsk och ha det trevligt.

Sedan Oktober har intresset ökat kraftigt och vi blir allt fler som kommer för varje gång vi arrangerar en MacPub. Ofta har folk med sig nya maskiner (idag tittade vi på 1GHz Powerbook!) och programvaror eller dom senaste numren av amerikanska/engelska MacWorld.

Ikväll arrangerade Gambit en MacPub i Stockholm där det kom 23 personer till Nordic Light Hotel i centrala stan. Vi åt goda snacks och drack svalkande drycker - nu väntar vi på att någon annan stad ska samla fler folk än vi gjorde i Stockholm!

Läs mer om vår MacPub i Stockholm:

På måndag arrangeras årets sista MacPub i Malmö!

Titta på bilderna ifrån MacPub Sthlm!

Bilder tagna av Ola (Taz1999)

Bilder tagna av Maria (Gambit)

[ 13 December 2002, 09:15: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

25 st

  • Oregistrerad
  • 2002-12-13 11:36

Kul grej

  • Oregistrerad
  • 2002-12-13 20:07

Jag ser att någon har det lilla trevliga testprogrammet för quartz extreme på sin powerbook... och det är ju så att jag letar efter just detta. Var kan man få tag på det? någon som vet?

ps. trevlig lucia, eller vad man nu säger! /Oskar

Vad jag vet var det något som inte fanns ute riktigt än och en "informell" visning gjordes på Puben.
Men jag kan ha fel.

Mvh,
Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: oskar:
Jag ser att någon har det lilla trevliga testprogrammet för quartz extreme på sin powerbook... och det är ju så att jag letar efter just detta. Var kan man få tag på det? någon som vet?
/Oskar

Hej Oskar

Menar du Andreas Pardeike och Peter Pardeikes skärmsläckare Brasan? Jag har själv den rullande , men de har fler. Tvättmaskinen passar bra på jobbet

  • Oregistrerad
  • 2002-12-14 10:04

nej, den har jag själv. Jag menar den lilla quartz-hastighetsmätaren.

Och jag som ville ladda ned brasan
Nu finns den inte längre på Versiontracker när jag tittar

/G

Vassego Gambit!
http://www.apple.com/downloads/macosx/icons_screensavers/loopsfireplacescreensaver.html

Vänta nu, det fanns ju en länk längre upp... Missat den?

[ 14 December 2002, 13:11: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Den högre upp funkar inte.
Ej heller den du givit mig, David.
Sorry, men tack i alla fall

/G

[ 14 December 2002, 13:29: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Några saker som är spännande med MacPub:

(anonym:) "Martin - du är ju inte alls så fet som du ser ut på bilden på 99mac! Byt bild!"

LOL

En annan detalj jag upptäckte, man registrerar namn och bild i huvudet automatiskt. När jag såg David Molarin på MacPub:en så visste jag automatiskt att han heter just David utan att jag har träffat honom tidigare. Det var registrerat i bakhuvudet (trots att vi är 2.700+ medlemmar)...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-14 13:49

Word, Martin! Men det var betydligt svårare att koppla att Taz1999 såg så välvårdad ut IRL!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-14 14:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Den högre upp funkar inte.
Ej heller den du givit mig, David.
Sorry, men tack i alla fall

/G

http://loops.pardeike.net/

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-14 14:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ola Hansen:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Den högre upp funkar inte.
Ej heller den du givit mig, David.
Sorry, men tack i alla fall

/G

http://loops.pardeike.net/

"No web site is configured at this address."

(nedladdningslänken)

/arvid

Kanske någon välvillig själ kan lägga upp filen på någon ftp-server?
Det är ju inte piratkopiering utifall någon skulle bli nervös. Programmet är ju Shareware.

/G

Tack, David...my hero!
Nu *brinner det i brasan*

/G

Citat:

quote:Men det var betydligt svårare att koppla att Taz1999 såg så välvårdad ut IRL!

Tack!

Men det var därför jag hade en slips med Taz på mig, ju....

/Ola

[ 14 December 2002, 20:57: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

Så här står det ju på "Brasans" hemsida, har ni inte sett det?
After more than 190000 downloads, we don´t have any web space to make the files available. We might have to kill the project because it generates too much traffic and we cannot pay the hosting fees.

Citat:

quote:Martin - du är ju inte alls så fet som du ser ut på bilden på 99mac! Byt bild!

Hahaha! Kanske stämmer, men du är i alla fall skrämmande lik en (hemsk) kille jag var anställd hos för ett tag sen... ruggigt, så byt bild

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-16 09:37

Gambit, får man köpa din apple-tröja? Snyggaste jag sett...

Snälla tomten :rolleyes:

(mer seriöst då, var har du köpt den? vill också!)

Ni verkar ju haft stört trevligt, vilket jäkla kalas det såg ut att vara!

mvh

  • Oregistrerad
  • 2003-01-03 10:42

OK, we solved our download problem by making people pay $1.50 for download+registration at the same time. This cuts down download times to those really interested. And if the number of downloads get funky we use the money earned to pay the provider...

Thanks for supporting our little project!

LOOPS Screensaver

1
Bevaka tråden