Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt typsnitt efter FontFolio

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 14:44

Installerade FontFolio här om dagen. När jag gjorde det så vart massa typsnitt ändrade, bla på 99mac.se´s startsidan - Allt är i japanska/kinesiska-tecken. Detta även på andra ställen med, varningsrutor osv också.

Varför? Hur ordnar jag tillbaka?

(Har seanste PB 17")

Tack tack!

/Daniel

  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 20:32

inget svar..

Men vart byter jag typsnitt i huvudtaget? (kanske en ´Switcher´-fråga men iaf)

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 08:15

Men sopa!

Att du inte klarar av något själv *fliin*. Ska fanimig installera fontfolio och sympati kinesa med dig senare idag - blir du glad då?

Tog mig förövrigt 2 timmar att hitta @ igår, men det visade sig att jag valt felt språk hoho

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-03 09:42
Ursprungligen av Hilding:

Installerade FontFolio här om dagen. När jag gjorde det så vart massa typsnitt ändrade, bla på 99mac.se´s startsidan - Allt är i japanska/kinesiska-tecken. Detta även på andra ställen med, varningsrutor osv också.

Varför? Hur ordnar jag tillbaka?

(Har seanste PB 17")

Tack tack!

/Daniel

Installerade Font Folio?¿
Berätta vad du menar med det.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 14:20

Så svårt är det nog att förstå vad han menar. Men okej..
Han installerade / lade in ett program på sin 17" Powerbook G4. Programmet heter FontFolio och hanterar typsnitt. Han har sedan dess haft problem med visning av vissa typsnitt på hemsidor, exempelvis 99mac, då enbart alternenativa tecken visas. Nu undrar Daniel om någon vet hur man kan rätta till detta, och i så fall kan hjälpa honom?!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 14:26
Ursprungligen av superstoffe:

Så svårt är det nog att förstå vad han menar. Men okej..
Han installerade / lade in ett program på sin 17" Powerbook G4. Programmet heter FontFolio och hanterar typsnitt. Han har sedan dess haft problem med visning av vissa typsnitt på hemsidor, exempelvis 99mac, då enbart alternenativa tecken visas. Nu undrar Daniel om någon vet hur man kan rätta till detta, och i så fall kan hjälpa honom?!

Jag är inte född i farstun, om du tror det.
Jag har också Font Folio, i form av en mapp i mappen "Dokument" som innehåller de hundratals typsnitt som ingår i Adobe Font Folio. Själva typsnittshanteringen sköter jag med Extensis Suitcase eller Linotype Font Explorer.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 14:36

Ja men .. och.. vad var då så oklart med Daniels inlägg?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 14:40

Om Daniel har licens på Adobe Font Folio så kan han säkert läsa där hur han ska göra.
Jag gissar att han lagt in rubbet i typsnittsmappen i systemet och då blir det jobbigt, minst sagt.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 14:50

Jess, har nog tyvärr lagt allt i typsnittmappen.

Nån med lösning på detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 15:00
Ursprungligen av Hilding:

Jess, har nog tyvärr lagt allt i typsnittmappen.

Nån med lösning på detta?

Pratar vi om samma sak?
Om Daniel har tjackat upp sig på något av dessa paket som kostar mellan 50.000 och 100.000 kronor, minst, så har han säkert fått med en manual som beskriver hur man ska göra.
Har Adobe missat att lägga i manualen så kan han säkert ringa Adobes support, uppge licensnumret och fråga.
Enklast är annars att formattera hårddisken, läsa manualen till Adobe FF och börja om...:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 15:10

Nej jag är inte gudsbarn tyvärr......... (är du?)

Men vad händer om man tarbort FontFolio, löser det problemet tro?

(Daniel är alltså jag, Daniel Hilding...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 15:19
Ursprungligen av Hilding:

Nej jag är inte gudsbarn tyvärr......... (är du?)

Men vad händer om man tarbort FontFolio, löser det problemet tro?

(Daniel är alltså jag, Daniel Hilding...

När det gäller programvaror som jag använder professionellt är jag det. På andra områden är jag en riktig spjuver.
Det troligaste är att du piratat Adobe FF och då är det nog svårt att få hjälp här. Inga hemanvändare vid sunda vätskor lägger mer än 100.000 kr på Adobe FF. Men jag har gjort det, eller rättare sagt mitt företag och just därför känner jag mig inte så benägen att hjälpa någon som piratat.
Men fråga Richard Rönnbäck som är här ibland, han berättar säkert gärna hur du ska göra.;)
Han kan allt om Adobes produkter.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 15:34

Hej dubbelmoralen är hög här! ;P
Nej nej men förstår läget... Jag tillkallar Adobe-guden, Richard Rönnbäck ! RICHARD RÖNNBÄCK! Hör mig, hjälp mig!

1
Bevaka tråden