Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlysning: 'Download-manager' som klarar rtsp://

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-12 18:43

Letar efter en s.k. "Download manager" som klarar av att ladda hem rtsp-protokoll... dvs. realplayers rm-filer. 'Speed Download 3' klarar tyvärr inte av det, men jag har ett liknande program på PCn, Flashget, som klarar detta utan problem.

Är det någon som har förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 13:31

Om du tycker det är OK kan du använda mplayer från kommandoraden (du får förstås installera mplayer själv). Se mplayer-dokumentationen på http://www.mplayerhq.hu/ och speciellt http://www.mplayerhq.hu/DOCS/HTML/en/streaming.html. mplayer kan förstås inte bara ladda ner utan också konvertera till t ex mp3. Jag använde det i somras för att hämta Sommar-programmen från SR och lägga in dem på iPoden.

Annars har jag också använt ett mer GUI-orienterat program som jag glömt namnet på. Ska kolla hemma i kväll om jag kan hitta det.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-13 14:05

Titta om du kan hitta GUI-programmet. Jag gjorde ett försök med mplayer igår, men det lyckades inte så bra. Men med lite dokumentation ska det väl gå Jag behöver öva på terminalen... så det skadar iofs inte att plugga lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-14 13:51

Hittade det, det heter CocoaJT. Finns t ex på Versiontracker.

Minns inte hur lätt det var att använda, jag tror att jag fick hämta en .ram-fil och kopiera länken ur den in i programmet, sen funkade det.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-14 17:58

Härligt Det funkar ju faktiskt också. Det blir en del långsammare än att köra en download manager, eftersom de kan ladda samma fil i flera delar samtidigt. Men man kan ju inte få allt

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden