Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa övervakningen nu!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-13 21:45

http://www.stoppaovervakningen.nu/

Jag erkänner även att jag brukar köra för fort och att jag petar i näsan ibland.

Jag tycker det är smaklöst av Socialdemokraterna att vara en sån drivande kraft i frågan. Det som är ännu mer skrämmande att företagen är de som driver länderna/EU numera, att ha en lobbyorganisation ger makt åt företagen, inte åt folket.

Är det så vi vill ha det så visst, men ha i åtanke att vi går mer åt BigBrother-samhället för varje "regel" och "lag" som skapas. Ge de lillfingret så tar de hela handen.

//Joakim - Som precis avslutade boken 1984.

Avslutningsvis vill jag även rapportera följande:

Citat:

Hoppas att ovanstående uppgifter var till nytta och att de kommer att arkiveras. Detta var endast ett test. Jag kommer från och med årsskiftet skicka in en rapport om dagen med mer detaljerade uppgifter i förhoppning att de kommer vara till nytta i en framtida polisutredning gällande terror-, fildelar- och invandrarmisstankar mot mig.

Hör gärna av er med information om hur jag kan underlätta ert arbete, jag står gärna till tjänst.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-13 22:08

Allt för att hålla medborgarna i schack. Vi ska vara livrädda dygnet runt. Det är vad som gäller efter tidernas största konspiration, 9/11.

Så länge folk låter sig luras av sossarna och deras förbannade skitsnack kommer detta bara bli värre och värre..

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-12-14 08:27
Ursprungligen av Kristofer:

Så länge folk låter sig luras av sossarna och deras förbannade skitsnack kommer detta bara bli värre och värre..

I sådana här frågor verkar det som de allra flesta partier är lika goda kålsupare....

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-14 09:40

'Övervakning och övervakning'.
Det lilla jag har att dölja döljer jag bakom mustaschen.

Ursprungligen av ThomasC:

I sådana här frågor verkar det som de allra flesta partier är lika goda kålsupare....

Ja inte det parti jag kommer rösta på i alla fall.

  • Medlem
  • 2005-12-14 08:09

Nu står ju även "liberalerna" bakom detta. Så bara för att Bodström är drivande kan man inte lasta s ensamt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-12-14 08:24

...är det fortfarande någon som hävdar att EU inte innebär överstatlig styrning......*ler*

Ursprungligen av ThomasC:

...är det fortfarande någon som hävdar att EU inte innebär överstatlig styrning......*ler*

Eh? EU är överstatligt, det är liksom det som är meningen.

Det var Kd och sossarna som ställde sig bakom förslaget, och jag vill inte klassa kristdemokraterna som liberala.

  • Medlem
  • 2005-12-14 17:09

Volkpartiet likaså.

Tycker ämnet är ganska problematiskt.
Man ska inte övervaka oss till döds, men det kan finnas en demokratisk poäng med viss kontroll. Liksom en polisiär poäng. Jag tycker ex-vis det är ok med telefonspårning i brottsutredningar.

Men makt betyder förstås ansvar (vilket ju inte riktigt efterlevs i dessa eftervågor i Tsunamidebatten)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-15 10:22

Nu är det alltså klubbat?

  • Medlem
  • 2005-12-19 22:49
Ursprungligen av Baron:

http://www.stoppaovervakningen.nu/

Jag erkänner även att jag brukar köra för fort och att jag petar i näsan ibland.

:eek: Det var det värsta jag har hört !! ....nu rasar allt jag trodde om dig Baron

1
Bevaka tråden