Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyhet från testlabbet: Granskningar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyhet i testlabbet: Granskningar

Från och med idag inför 99mac´s testlabb en nyhet. Nyheten heter kort och gott "Granskad av 99mac.com". Detta kommer att bli ett komplement till dagens tester ("Oberoende testad av 99mac.com").

Tanken med dessa nya granskningar är att gemene man ska kunna skicka in egna bedömningar, utvärderingar och rapporter om nya spännande produkter för publicering på 99mac. Granskningarna har inte samma krav av opartiskhet som testerna, vilket innebär att dessa inte betygsätts.

Genom att hålla isär dessa två typer av test, kan de vanliga "Oberoende testad av 99mac"-testen även i fortsättningen hålla en hög och absolut opartisk kvalitet. Samtidigt kommer vi kunna ta del av fler men mindre formella, granskningar av de senaste produkterna.

I fortsättningen kommer således följande två testkategorier finnas på 99mac;

Testad av 99mac
- Produkter testas av utvalda medlemmar som ingår i testlaget.
- För att undvika partiskhet är produkterna inte privat egendom.
- Produkterna betygsätts på en 5-gradig skala.
- Tester förses med nedanstående logotyp

Granskad av 99mac
- Medlemmar på 99mac får skicka in granskningar av valfria produkter.
- Produkterna får gärna vara testpersonens egendom.
- Ingen betygsättning sker.
- Granskningar förses med nedanstående logotyp

Vilka typer av produker är intressanta?
Vi är givetvis intresserade av det mesta som har Mac-anknytning. Presentera gärna din idé för testlabbet innan du börjar skriva. Vi hjälper gärna till med avgränsningar, samt ger tips och idéer.

Hur går man till väga för att skicka in granskningar?
Presentera gärna din idé för testlabbet. Vi bollar gärna med idéer och hjälper dig på vägen.

Hur blir man medlem i testlaget?
Ett utmärkt sett att bli uppmärksammad är att du skickar in kvalitativa och välskrivna granskningar av intressanta produkter.

Kommer de vanliga testerna finnas i fortsättningen också?
Jajamensam! Testlaget har fullt upp med att vrida och vända på en massa spännande prylar. Vi kommer precis som vanigt att lansera oberoende test. Bl.a. har vi uppgraderingskort till diverse maskiner under luppen just nu.

Var ska jag vända mig om jag har ytterligare frågor?
Maila till martin.belak@99mac.com.

Vi rivstartar vår nya testform genom att släppa två granskningar. Göran Bolinder har tittat närmare på Palm Tungsten T, Adrian B har jämfört två basstationer för trådlösa nätverk .

[ 10. mars 2003, 14:25: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

Vem äger materialet som skickas in? 99mac eller upphovsmannen/kvinnan ?

Mycket bra idé!

Bra idé det här med granskningar. Alltid intressant att läsa lite kort om vad andra tycker om sina nyinköpta prylar.

Logotyperna för "test" och "granskning" har ni lyckats mycket bra med.

[ 10. mars 2003, 19:09: Meddelandet ändrat av: Petter M ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Vem äger materialet som skickas in? 99mac eller upphovsmannen/kvinnan ?

Intressant och inte helt obefogat inlägg...

/JO

  • Oregistrerad
  • 2003-03-12 11:13

Jag hoppas att denna (bra) idé om granskning vs. test, inte bara berodde på mitt överpositiva test av min egen Powerbook.

Jag ansträngde mig verkligen för att leta fel och jag tog hjälp av flera inte lika macfrälsta presoner för att hitta fel och brister, och det var vad vi kom upp med.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Vem äger materialet som skickas in? 99mac eller upphovsmannen/kvinnan ?

GPL?

1
Bevaka tråden