Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OK skärm på senaste PowerBook 15", nån?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 11:33

Hej!
Funderar på att köpa senaste PBn men har hört och last stora klagomål på den "randiga" skärmen. Jobbar främst med bild och grafisk form så skärmen är viktig. Undrar därför om "ränderna" gäller samtliga skärmar på de senaste PowerBookarna 15"? Eller bara vissa. Nån som vet? Nån som har en ny PB 15" utan ränder?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 12:08
Ursprungligen av Milo:

Hej!
Funderar på att köpa senaste PBn men har hört och last stora klagomål på den "randiga" skärmen. Jobbar främst med bild och grafisk form så skärmen är viktig. Undrar därför om "ränderna" gäller samtliga skärmar på de senaste PowerBookarna 15"? Eller bara vissa. Nån som vet? Nån som har en ny PB 15" utan ränder?

Inte ett enda problem, inga ränder, bra slus och otrolig betraktningsvinkel

15" -

/Tangen

Har inte kollat på nån PowerBook, men har testat en polares iBook 12" inköpt för lite mer än en månad sen och den skärmen var väl ingen jättehöjdare direkt. Det som är mest irriterande är den dåliga betraktningsvinkeln. Man är tvungen att sitta exakt rakt framför den för att få rätt färger, flyttar man huvudet ändrar det sig. :/ Det går inte att jämföra med min 20" Cinema Display som är väldigt mycket bättre.
Annars så var skärpan och färgerna rätt skarpa och ok. Men för grafiskt bruk är den ingen höjdare direkt. Jag är sugen på att införskaffa antingen en iBook eller PowerBook så fort dem fixat bättre skärmar. Men dem nya skärmarna på PB 15" och 17" kanske har bättre betraktningsvinkel? Någon som vet?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-13 12:40

Skärmarna på 12"-datorerna har egentligen inget att göra med skärmarna på 15"-datorn alls. Jag har bara testat PB 15" i butik, men den skärmen verkade vid en första anblick riktigt bra.

Mitt tips är att försöka få chans att testa själv!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 12:45

Stämmer in i Tangens svar. Har inga problem eller ränder på min 15", mycket god färgåtergivning och funkar prima.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-12-13 16:20

Jag har inte heller några problem med ränder på min pbook 15"

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 16:31

Jag har "problem" med ränder i min.
Jag ser ränder men skärmen i övrigt rockar. Möjligt att det ska vara så men om det är produktionsfel vill man ju ha en ny.
Ni som säger att ni inte ser ränder. Kolla i skuggningen under Startmenyn lite närmare så syns det tydligt. (om ni nu har dom)

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 17:46

Startmeny - är inte det windows? vet iofs inte vad facktermen för menyn är i osx

inga ränder i skuggan.

Min 15"'are har en klockren skärm. Inga problem på min alltså.

- Slice -

Jag har en ny 15" - inga skärmproblem.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 09:16

Men då är det alltså fel på min om ni inte ens kan se det i skuggan, bokade tid för inlämning men har inte hunnit, bäst att man rappar på då med andra ord. :/

inga probs här heller på min nya 15 tums PB... mycket nöjd med den!

1
Bevaka tråden