Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anropa PHP-formulär med parameter!?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 15:25

Jag har just snickrat ihop ett mail-formulär i PHP, som innehåller ett antal fält där besökaren fyller i sina personuppgifter och skickar iväg det med en skicka-knapp.

Så långt allt väl!!

Till detta formulär vill jag nu ha ett gömt fält, i vilket ett Kund_ID skall lagras.

(Detta Kund_ID har genererats/finns i ett externt system utanför min kontroll, varför jag inte kan få mer information om kunden än just dess Kund_ID.

Min tanke är att just Kund_ID:t skickas med i URL:en till mail-formuläret, för att där lagras i det gömda fältet.

Men,

Som nybörjare i PHP (...klipper & klistrar i andras script...) så får jag inte "till det" på egen hand.

Så,

Har du någon enkel förklaring, exempel eller länk till lämplig källa där jag kan finna en lösning på detta!?

M.v.h.

- Torkel

  • Medlem
  • 2005-12-13 15:32

Lägg till post i formuläret, <input type="hidden" name="kund_id" value="???">

Får du kund-id:t via URL:en? Isf bör du i value sätta typ <?php print($_GET['kund_id']); ?>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 18:05

Wow!!!

7 minuter, & man får en lösning serverad på silverfat...

Tack SirN!!

Men,

Eftersom din lösning var identisk med vad jag tidigare hittat via Google och andra forum, insåg jag att jag gjorde fel "någon annan stans" i mitt formulär.

Att döpa om webbsidan med filändelsen ".php" gjorde susen...

Tack igen,

-Torkel

1
Bevaka tråden