Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Signaturer i forumet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tycker ni om signaturer i forumet?
Ofta ser man signaturer på flera rader (ofta mer än själva texten som skrivs) som inte direkt tillför mycket mer än att göra sidorna längre och trådarna svårare att följa och "skumma igenom".

Visst kan en signatur vara kul eller fylla sin funktion någong gång, men i de flesta fall tycker jag inte att det finns någon större mening med signaturer i ett forum där medlemsnamnet alltid finns till vänster om inlägget och ev. annan information kan skrivas i medlemsprofilen, som även den kan nås från varje inlägg.

Signaturer är nu avstängt i forumet.

Jag håller med om att det är tillräckligt svåröverskådligt utan en massa extra text.

Om det blir ett problem så är det enkelt att slå på signaturer igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-25 11:58

Kanske då vore bättre att be eventuella personer som har många rader i sin signatur att korta av lite? Eller sätta max antal tecken?

Tycker det är bra med signatur där man lägger in epost, hemsida och kanske något annat.

Mina $0.02

>Tycker det är bra med signatur där man lägger in epost, hemsida och kanske något annat.

Allt detta kan du skriva i din profil, som alla medlemmar kan nå från varje inlägg du skriver.
Klicka på ikonen som föreställer en liten mapp (eller är det kanske ett litet kartotek-kort) med en liten gubbe brevid

[ 25 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Tjena,

Jag tycker att det är helt ok med en/ett fras, maxim, talessätt, ordspråk, citat, dumhet eller någon annan sig, men inte en hel radda personuppgifter som, precis som Petter M. säger, passar bättre på kontaktkortet.

Vi hörs,

Christian

1
Bevaka tråden