Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställa in ljusstyrka iMac G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-12-12 22:25

Upplever att ljusstyrkan på min iMac är på tok för hög för mina ögon. Har alla (det enda, duh) reglage neddragen på minsta styrkan men ändå upplever jag skärmen för ljus eller kanske mer som ett "mjölkigt" stick som jag irriterar mig över. Då det inte finns några reglage för att ställa ned kontrast och sånt ställer jag frågan här om någon har någon idé hur jag får skärmen mörkare.

Provade byta skärmprofil och upplevde Adobe RGB (1998) var betydligt mer behaglig att se på än just "iMac" profilen. Men jag vill ha ännu minde ljus. Hur gör jag?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-12 23:10

Du kan välja PC-/TV-gamma när du kalibrerar skärmen. Då blir den mörkare.

Har du testat att använda F14 och F15-tangenterna?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-12-13 00:12

Har valt 2.2 TV-gamma och tryckt F14 så inga pluppar alls syns. Tycker det fortfarande är för ljust.

Tänd en lampa bredvid iMacen.
Dra på dig ett par mörka solbrillor.
Eller använd Brightness Control, http://www.splasm.com/products/productbrightness.html.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-13 20:07
Ursprungligen av Kristian B:

Tänd en lampa bredvid iMacen.
Dra på dig ett par mörka solbrillor.
Eller använd Brightness Control, http://www.splasm.com/products/productbrightness.html.

Tack för tipset, har också tyckt att skärmen på min iMac var för ljus fram till nys. Och då menar jag inte att jag nu använder :cool:.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-12-13 00:58

Brightness Control löste alla mina problem! Man tackar! Dock tror jag att man bör lysa om omgivningen lite bättre. Det är det som är hela buggen för mig. Skall fixa lampor bakom och runt skärmen.

Jag har också tyckt att skärmen på min nya 20-tums iMac varit för ljus, även inställd som mörkast. Men suveräna Brightness Control (tack för tipset, Kristian B) löste mina problem.

1
Bevaka tråden