Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös anslutning slutat fungera - HJÄLP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Behöver hjälp..

Skaffade nyss internet till lägenheten. Router ingick, en SpeedTouch 585i. Allting fungerade klockrent, men för att öka säkerheten ändrade jag på några inställningar. Först lade jag till lösenord, sen gjorde jag så att man måste registrera sig 'fysiskt' på routern för att kunna ansluta. Gjorde allt enligt instruktionerna, registrerade mig och en kompis dator, fyllde i lösenord korrekt, och... Allt fungerade!

Skönt med internetuppkoppling. Men så åkte jag bort över fredagen och när jag kom tillbaka var jag inte uppkopplad. Tänkte det var dålig räckvidd, men även när jag står 1 m från routern GÅR DET INTE! Det står bara "Ett fel uppstod vid anslutning till det trådlösa nätverket"! Ansluter jag kabeln så fungerar det - dvs själva uppkopplingen funkar. Vad är felet? Är i desperat behov av hjälp...

Tack på förhand

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-10 10:20

Kan du inte nollställa routern till fabriksinställningar. Det brukar vara ett bra tips när inget annat går.

Nej, nej, nej... Detta får inte vara SANT!

Nu gick jag in på inställningarna på routern och valde 'restart'. Efter det kommer jag åt den igen. Så långt verkar allting bra, men betyder detta att jag kommer få hålla på såhär? Starta om skiten var o varannan dag?

Var med om ett liknande problem med en annan router - den kopplade ner hela tiden. Till slut läste jag här att den lösning som fanns var att koppla dsl-sladden direkt till en av nätverksportarna istället för dsl-porten. Då fungerade allt, för då skickade routern bara signalen vidare. Den enorma nackdelen är att routern då endast är en antenn.

Hemma där fungerade det bra, för det var i en villa, dvs inga kunde snika på uppkopplingen, men här är det katastrof om det inte går att ställa in lösenord för då kommer uppkopplingen att ätas upp. Någon som vet om felet kommer att bestå?

Det kan vara en idé att försöka få routern utbytt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 21:31

Ändrade du något på din dator när du var bortrest? Anslät du till andra trådlösa nätverk? Kanske tom till några med samma namn som ditt?

Annars kan du väl testa att uppgradera routern.

1
Bevaka tråden